2015/11/28

LEGEDIAren inguruan ikusitakoari buruzko HAUSNARKETA




Legeak eta legalitatea aste honetako gaiak. Baina zer dira legeak eta zertarako?


Hemen definizio bat: legea araua da, lurralde bateko hiritar guztiak behartzen dituena, eurek ezagutu ez arren ere. Mendebaldeko estatuetan antzinako eta gaur eguneko legeak jatorriaren arabera bereizten dira: antzinakoak goi mailako botereek, estatuko botere guztiak batuta zeuzkatenek, ezarrita zeuden (jaun laikoek, elizakoek eta monarkek, sarritan legeek jainkozko jatorria zutela esanez);egun, ordea, Zuzenbidezko Estatu deitzen diren horietan, legeak egiteko boterea herria ordezkatzen duen Batzar edo Parlamentu batek dauka.Legeak hierarkikoki antolatuta daude,hau da, orokorretatik zehatzetara. Euren artean ezin da kontraesanik izan, hau da, herri batekoak dioena ezin izan daiteke konstituzioak dioenaren kontrakoa.
Aitortu behar badizuet, ez dut gehiegi sinesten legeetan. Alderantziz, mila lege eta araudiz jositako jendarte batean bizi gara, baina non geratzen dira lege asko eta asko? Bulegoetako kaxoietan, hautsak hartzen edo bestela hautsak harrotzen. Lege batzuek ongi betetzea oinarrizko elementu bilakatu da herritarrongan, eta beste lege batzuek ez betetzeak ez du inolako ondoriorik. Nork, noiz eta zertarako sortzen diren legeak jakiteak informazio asko ematen digu.
Gizon eta emakumeon arteko berdintasun legea esaterako. Lege bat izan behar dugu emakume eta gizonok aukera berdintasuna bermatzeko? Tristea da baina agian bai. Bale eta nork ziurtatzen digu esparru guztietan lege hori bete edo aintzat hartuko dela?  



Askotan kontrola eta izua zabaltzeko mekanismotzat ulertzen dut legea.
Emakume eta gizonen arteko berdintasunaren definizioa marrazki honekin irudikatu nahiko nuke. Ez da berdina berdintasuna edo parekidetasuna, justizia:



Material hezkidetzailea: emakume eta gizonen arteko parekidetasuna bermatzeko eta ziurtatzeko bitarteko eta bidea.
Interesgarria iruditzen zait Hezkuntza sisteman hezkidetza eta genero indarkeriaren prebentzioa lantzeko gida planak jasotako konpromisoak eta datu batzuk aipatzea:
-Irakasleen %60ak oinarrizko formazioa (10 orduko modulua) jasotzea.
-Ikastetxeen % 30ak berariazko prestakuntza jaso du eskola mistotik abiatu eta hezkidetzan eta genero-indarkeriaren prebentzioan oinarritutako eskolarako transformazio-prozesuak abiatzeko.
-Ikastetxeen %100ek hezkidetzako irakasleak izendatu dituzte, berdintasunerako ordezkariak eta hezkuntza komunitate osoak parte hartzen duen berdintasun batzorde bat sortu dute.
-Hezkuntza Berrizteko Zuzendaritzan prozesua gidatzea (eskola eredu berriaren azterlana, arduradunak...)

Ikastetxean landu beharreko erronkak:
-Hezkuntza komunitateko partaide garen agente guztiek, legedia aintzat hartuta, ditugun eskubide eta betebeharrak zeintzuk diren ezagutzea.
-Legeak aztertu eta egoki ikusi ezkero, hauek bermatzeko sortuak diren bitartekoak erabiltzeko konpromisoa hartzea. Gehiago sentsibilizatzen laguntzea, genero-ikuspegia, irakaskuntza-praktika eta agente sozializatzaile moduan dugun eginkizuna kontuan hartzea.
-Legeen aurrean dugun desadostasuna edota ekarpena mahai gainean jarri eta behar den tokira bideratzea.
-Lege eta araudien gainetik, gure gaztetxoen beharrak asetzea. Beraien garapena erdigunean jartzea.




iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina