2015/12/20

Errepresentazioa eta denboraren erabileraren inguruan hausnartzen

Gaiari buruzko laburpena eta balorazio pertsonala.

Aste honetan emakumeen eta gizonen errepresentazioari eta denboraren erabilerari buruz egon gara lanean. Aurreko asteetan analizatu ditugun ideia berberak berriro agertu zaizkigu eta orokorrean esan ahal dut behin eta berriro gizartea dela aldatu behar dena, hau da, komunikabideek tranmititzen dituzten genero-estereotipoak, hezkuntzan zabaltzen eta hedatzen diren ereduak, eta bar. Helburua beti berdina da: emakumeak ikusgai bihurtzea, historian zeharreko bere ekarpenaren balioestea, genero-estereoptipoak gainditzea eta  benetako berdintasuna lortzea gizon eta emakumeen artean.




Hau den guztia lotuta dago gure hirietan espazio publikoetako erabilerarekin, gure eskoletako espazioen banaketarekin eta emakumeek hirietan duten irudikapenekin: (kale-izenak, monumentuetako irudikapenak...).


Orokorrean esan ahal da espazio publikoetan ia kalerik ez dago emakume-izenekin. Gure hiriak oso sexistak dira eta “ekoizpen -ugalketa” binomioaren arabera daude diseinatua. Eskolan ere oso fenomeno antzekoa gertatzen da non neskek barneratuta daukate espazio publikoen zati handienetan mutilak mugitzen direla, estereotipo sexisteei erantzunez.


Aipaturiko gaien inguruko ikerketa baten aipamena .  


Lorea Jauregi EHUko irakasleak ‘Haur Hezkuntzako gelen antolaketa espaziala eta erabilera’ izenburuko tesia egin du, eta bertan, espazioari buruzko hausnarketa proposamen ugari bildu ditu.


Haur eskoletako espazioaren antolaketa eta diseinua.


Jardueraren inguruan jasotako datuak eta ondorioak.


Interesgarria iruditu zait Amelia Barquinek egindako ikerketa komunen erabileraren inguruan. Datuak eta ondorioak oso nabarmenak dira. Lan honen arabera mutilek pixa zutik ikastea badirudi erlazionatuta dagoela bere maskulinotasunaren erakustaldiarekin. Barquinek defendatzen du mutilek pixa zutik eta neskek ezerita egiten erakustearen atzean eredu sexistak transmitizen direla eta, agian, mutilek intimidaderik gabeko komunean pixa egin beharrean ere bai.
"Baina mutilek pixa eserita egin dezakete?” Maskulinitatea, hezkuntza eta komunen erabilera


Ikastetxean lantzeko erronkak.


  • Ikastetxeetako espazio ezberdinen okupazioa eta diseinua aztertu eta mutil eta neskeen arteko berdintasuna lortzeko erabilera hezkidetzailea proposatu. Horretarako jolastokietan eta patioetan ikasle guztiek parte hartzeko jarduerak proposatu eta jarduera edo jolas alternatiboak eta kooperatiboak landu. Ikasgeletan ere kontutan hartu zelan kokatzen diren neskak eta mutilak eta erabilpen parekideago lortu ahal izateko neurriak hartu.
  • Ikus-entzunezko eta espazio literarioetan eskeintzen diren emakumezko eta gizonezko ereduak ikasleekin errebisatu balore sexistak identifikatu ahal i izateko.
  • Teknologi berrien erabilpenaren arriskuak ere aztertu era sakonean estereotipo sexistak ez hedatzeko ikasleen artean.



iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina