2016/01/25

Material Hezkidetzaileak

1.   Laburpena eta balorazio pertsonala:
Guztiz abertsa eta emankorra izan dala aste honetako gaia esango neuke. Ikastarokide guztien artean, zuzentzen dabenek barne, oso material bilduma ederra lortu izan dogu.
Curriculum-etik hasita, Heziberri aztergai izan dogu besteak beste eta foroaren partaidetzaren eskutik hainbat material esanguratsua eta interesgarria ezagutzeko aukera emon deusku elkartrukatzeak.

Guzti honek argi izten dau beharrizan handia dogula gai honetan. Urteak joan eta urteak etorri, holako bolada hezkidetzaileak izan dira beste batzuetan ere baina,  artez esanda, ezer gutxi aurreratu izan da tamalez. Ez da materialaren faltaz gagozalako izan, ez. Egia da emakumearen ekarpena aipatu be ez dala egiten, edo proportzioz oso gutxi, ikasgaietako materialetan. Egia da ere, sistema patriarkalak bere aztarna itzitzen doala gizarte honen alderdi guztietan eta gure ikastetxeetan nabaria dala: espazioak, denborak, errepresentazioa, curriculuma, antolaketa, … esparru guztietan.

Baina nire ustetan materialek “berez” ez leukie gauza handirik aldatuko horren atzean intentzioa egon ez balego. Intentzioa egoteko kontzientziazioa egon behar da eta hori nabaria da urteetan eten barik feminismotik abiatu diran hezitzaile eta profesionalak. Honeek beti, bolada boladaren gainetik, euren kutxua sartzen jarraitu izan dabe.
Uste dot hori izan behar dala abiaburua, kontzientziazioa, eta hori landu daiteke. Une oro egin daiteke “buruan” lehentasun moduan badogu.

Eguneroko sentsibilizazioan oso ondo etorriko jaku material hezkidetzaileak erabiltzea, egunerokotasunari kontra-eredua jarri ahal izateko.
Gure egoeraren diagnosia eta hobakuntzarako be material egokiak aukeratzea lagungarria izango jaku, eta badira. Bildu eta gero, aukeratzea, moldatzea eta erabiltzea izango da kontua. Norberarenak (norberaren egoerari begirakoak) egin behar diralako etekinik handiena atara ahal izateko.


2.   Gaiaren inguruko ikerketa edo proposamen baten aipamena: 
Nahiko!, Beldur barik eta Rainwo materialak besteak beste oso egokiak dira gure hezkuntza komunitatearen kontzientziazioa bultzatzen joateko. Hiruren kasuan, hausnarketa, eztabaida, kontra-ereduak e.a. lantzen da. Giza eskubideetan oinarritzen dira eta aukera bardinen aldeko apostua egiten dabe.
 
http://www.rainbowproject.eu/material/index.htm 



3.   Material Hezkidetzailearen inguruan jasotako datoak eta ondorioak:
Barriro aipatuko dot gure Foro emankorra eta Ikastaro honek eskeintzen dauzan baliabide interesgarriak.
Hortaz aparte, oraingo jardueran aukeratu dodan atala gizonen harira egin dot: Berdintasun jarreren alde gizonen aldaketarako zenbait arrazoi,
 EMAKUMEAREN EUSKAL ERAKUNDEA- GASTEIZ 2008
 LOS HOMBRES, LA IGUALDAD Y LAS NUEVAS MASCULINIDADES
TEXTOS: Ander Bergara, Josetxu Riviere, Ritxar Bacete dokumentuko 2. Atala hain zuzen, helbide honetan gazteleraz eskuragarria dozue lan osoa:

4.   Ikastetxean/jendartean lantzeko erronkak
Hezitzaile guztion prestakuntza eta eten bako jarraipena hezkidetza kontuetan.
Hezkuntz komunitatearen inplikazioa lortzea: guraso, ikasle, ez-irakasle, eta ikastetxeagaz harremanak daukazan  pertsona ororen sentsibilizazioa eta partaidetza.



Betebehar honeek aurrera eroateko norberaren egoera hobetzeko  beharrezkoak diran baliabideak ez badira, sortzea.


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina