2016/01/24

Baliabide hezkidetzaileak eskolan !!!



Oinarrizko Hezkuntzak hezkuntzaeskubidea bermatu behar die pertsona guztiei; beraz, zuzentasun eta justizia sozialaren planteamendu etiko batetik, hezkuntzak aukeraberdintasuna eskaini behar du, inolako bazterketarik gabe, eta konpentsatu egin behar ditu desberdintasun ekonomikoak, sozialak, kulturalak eta pertsonalak. Heziberri 2020 (7. orr.)
Konpetentziak eta oinarrizko zehar-konpetentziak: hitzez, hitzik gabe eta modu digitalean komunikatzeko konpetentzia, ikasten eta pentsatzen ikastekoa, elkarbizitzararkoa, ekimenerako eta ekiteko espiriturakoa eta izaten ikastekoak ikasleak norberaren ingurutik inguru unibertsalera bizitzeko ezinbesteko hezkuntza eredua pedagokikoaren markoan ematen direla ziurtatuko da.




“Cuando el mundo se encuentra en constante cambio, la educación debería ser lo bastante rápida para agregarse a este. Estamos ante la educación líquida
Zigmunt Bauman

Zygmuntek sorturiko metaforak “ ikasleek etengabe eta abiadura handiz aldatzen eta berreraikitzen ari den mundo moderno likido baterako hezi beharra” dagoela aldarrikatzen den moduan, kultura solidoa transmititzen jarraitzeko argudiorik ez dago.


Curriculum hezkidetzailea definitzen duen glosaioa hezkuntza eredu pedagogikoaren ildo nagusiak bateratzen dituen dokumentua da. Eredu hezkidetzailea neska-mutilen gaitasunen eta bakantasunen aitortzan oinarritzen da. Hau da, pertsona guztiak parekidetsaunean eta diskriminazio ezan heztea du helburu, estereotipo eta aurreritziak deusestatuz eta bakoitazren diferentziak eta ezaugarri pertsonalak baloratuz.

Emakunde-ri esker argitaratutakoa lagungarri dugu hezkidetzaren ikuspegia ulertzeko eta iturburen ekarpenak kontuan izateko:

·      Iturburu soziologikoa
Gizarte antolamendua, estereotipoak, generoen hierarkizazioa, esparru publikoa zein pribatua,…
·      Iturburu psikologikoa
Garapen integrala eta prozesua: autoestimua eta autokontzeptu positiboak
·      Iturburu pedagokikoa
Ikasten ikasteko gai izan, pertsonak gizartera egokitu beharra: errealitatea behatu, epaitu eta aztertu bakoitza den modutik
·      Iturburu epistemologikoa
Boterea, hierarkizazioa eta legedia “jakintza akademikoa” osatzeko erabilia ikuspegi androzentrikoa, sistema patriarkala, hizkuntza sexista,…


Aurreko guztia kontuan izanda, teoritatik praktikara abiatu nahian diagnosia sutatu beharra dago esku hartze zuzenak / egokiak / hezkidetzaileak diseinatzeko.

Proposaturiko maila hauek erreferente onak dira diagnosi prozesua gauzatzeko:

Diagnosia

Oinarrizko maila
Idatzizko hizkuntza
Ospakizunak
Ertainekoa
Dokumentazioa
Jarduera espezifikoak
Baliabideak
Testu liburuak
Tutoretza eta orientazio akademiko-profesionala
Zuzendaritza-taldea
Goi maila

Hizkuntza (idatziz zein ahoz) eremu guztietan
Liburutegia
Elkarbizitza Plana
Espazioak
Heziketa afektibo-sexuala




















Eta ezinbestekoak diren baliabide materialen erabilera hezkidetzailea bermatzeko eta sustatzeko aholkularitza hau dugu erabakiak hartu aurretik kontuan izateko:


Eta bukatzeko, bakardadean egin beharrean, sareak optimizatuko ditugu (sortzen duguna konpartituz, behar duguna eskatuz,…), elkarrekin egina askoz aberatzagoa eta aniztasun handiagokoa. 







iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina