2016/01/17

Partaidetza parekidearen inguruan hausnartzen



Partaidetza parekidearen inguruan hausnartzen

Resultado de imagen de nesken partaidetza eskolanPartaidetzari buruz hitz egiten dugunean, irakasle edo hezitzaile moduan, badakigu zailtasun handiak izaten ditugula gure ingurunean parte-hartze hau sustatzeko. Aspalditik dakigu oso zaila dela hau lortzea eta askotan nire buruari galdetzen diot ea posiblea den, eta are gehiago, ea parte hartzea sustatzeaz edo ekintza parte hartzaileez ari garenean ba al dakigu zertaz ari garen.

Parte Hartuz elkartearen arabera "pertsonen komunitate bat antolatzeko eta mobilizatzeko prozesua da, eta, berorren bidez, eragile- edo subjektu-funtzioa hartzen dute pertsona horiek beren gain, kolektibo horren etorkizunari begira".

Hau da, norbere izaeraren eraikuntzan ezinbesteko ezaugarria dugu zein ikasleen berdintasuna sustatzen eta gaitasunak eta ahalmenak gararazten dituen.

Partaidetza garatzeko baldintza batzuk hartu behar ditugu kontuan (Equipo Claves-en arabera):

- Parte hartzen jakitea. Jakin behar ditugun trebetasunak eta gaitasunak. Jakin behar dugun guztia parte hartzeko.


Resultado de imagen de nesken partaidetza eskolan- Parte hartu ahal izatea. Ezagutu behar ditugun metodologiak, arauak eta estrukturak benetako partaidetza garatzeko.

- Parte hartu nahi izatea. Parte hartzeko bakoitzak dauzkagun interesak, ilusioak motibazioak eta zergatiak.


Hezkuntza sisteman ere, baldintza hauek bermatu behar dira nesken partaidetza bultzatzeko modu orekatuan.

Partaidetza sustatzeko zailtasun asko daude gure inguruan, baina zergatik? ikastetxean gaia lantzerakoan beti sortzen direlako generoarekin lotuta dauden estereotipoak eta neskek betetzen duten rola eskolako esparru ezberdinetan ez delako hain aktiboa mutilena baino. Hitz batean, gizartean, familian, komunikabideetan garatzen den ereduen kontra borrakatu behar dugulako eskolan nesken eta mutilen partaidetza berdina lortu ahal izateko.
Orduan, eskola eremuan benetako partaidetza bermatzeko, zein proposamenak landu ahal ditugu?
-Orokorrean legislazioa errespetatu, babesa ematen dielako egingo ditugun ekimenak.
-Bultzatu partaidetza kolektiboa (talde batek lan egiten du helburu komunekin) eta baita partaidetza pertsonala ere (bakoitzak egiten duena)
-Aztertu ikasleekin nola erabiltzen dituzten espazioak neskek eta mutilek (patioak, pasabideak, aldagelak, komunak, jantokia...) eta ez badago orekatua plangitza bat denon artean adostu arazoak zuzentzeko.
-Aztertu zelako partaidetza dagoen ikastetxeak antolatzen dituen jaietan mutil eta neskeen
artean. Proposamenak berdintasuna lortzeko beraiekin landu.
-Familia eta irakasleekin sensibilizazio eta prestakuntza saioak landu gai inguruan.
Honi buruz irakasleentzako proposamen bat aipatu nahi dut:
Resultado de imagen de igualdad guia didactica sobre coeducacion

http://www.malaga.eu/recursos/igualdad/CUADERNO_PROFESORADO.pdf
Marijosesoto#hausnarketa#partaidetzaparekidea




iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina