2016/03/13


TRATU ONAK HEZKUNTZA-KOMUNITATEAN
Pertsonen arteko harreman-dimentsioa bezain garrantzitsua da pertsona barrukoarena: norberak bere buruarekin bizitza osoko une bakoitza biziko baitu.

Hezkuntza-eremuan elkarbizitza positiboa lortzeko:
1)      Eskolako komunitate-kide bakoitzak bere identitatearekin gustura egon behar du, beste batzuk gutxiesteko beharrik gabe. Bazterkeria mota oro gaindituz, harreman positibo eta autonomoak eskolan barruan zein kanpoan eratu behar dira.
2)      Neska zein mutil-ikasleen konpetentziak pertsona osoak bezala garatu behar dira, eremu pribatu zein publikoan.

 
Hezkuntza-zentroetan kalitatezko elkarbizitzak sustatzen du:
1)      Eskolakide guztien ongizatean oinarrituriko kultura.
2)      Maila guztietan dominazio-menekotasun paradigmaren erreproduzioa gainditzen duen hezkuntza-zentroaren estruktura.
3)      Nor bere buruarekin zein besteekin harreman positibo eta aberasgarriak.
4)      Elkarren arteko arduran eta inguruaren eraldatze zein hobekuntzan konpromiso pertsonal eta sozialen oinarrituriko harremanak.
5)      Bake eta indarkeria-eza kultura.

 


HEZKIDETZAren ikuspegitik TRATU ONAK zer diren zehazteko kontuan hartu behar dira Mari Jose Urruzolaren ekarpenak. Hauek dira batzuk:
-          Nor bere buruarekin harreman ona izateko:
Zure gorputza onartu eta maitatu, zure edertasun kontzeptua ez estereotipatu propioa sortuz.
Autoestimua garatu besteenganako boterekeria edo harrokeriarekin nahasi gabe.
“Ez” esan, behar duzun guztietan.
Autodefentsa estrategia anitzak garatu.

-          Besteekin (orokorrean):
Hizkuntza hezkidetzailea erabiliz.
Elkartasunezko jarrerak erakutsi.

-          Hurbilekoen artean (lagunak, senideak, ikastetxean):
Elkarri lagundu.
Zure ekarpenik onenak eskaini taldeari.
Manipulazioei eta erasoei ezetz esan.
Arazoak daudenean guztientzako konponbiderik emankorrena bilatu eta martxan jarri.

-          Bestelako bizidunekin, objektuekin eta inguruarekin:
Zaindu, arduraz jokatu.
Erabilera ona eman objektuei ahal duten iraupenik luzeena izan dezaten.
Gaur egun deshazkundea deitzen denaren aldeko jarrera erakutsi. http://desazkundea.org/language/eu/

 

 

 
MAITASUNEZKO TRATU ONAK jakiteko zer diren Nafarroako Gazte Kontseiluak egindako lana aproposa da.
http://www.educacion.navarra.es/documents/27590/37095/6+Amodio+zintzoen+gida.+Nafarroako+Gazte+Konseiluak+egindako+gida.pdf/9f2c7ad8-9ebb-4ca6-84e2-e60dce100d2f
 
Eta ezin dugu ahaztu inoiz zer-nolako kaltegarria izan den maitasun erromantikoa.

 

Oraindik heldu beharreko gai bai KORRESPONSABILITATEA edo ERANTZUNKIDETASUNA da. Ikastetxean gai hori hasteko lantzen baliabide asko aurkeztu zaizkigu unitate honetan eta, nire ustez, oso baliagarria izan daiteke “Elkar arduratuko Hezkuntza” liburuxka (1994.urtean argitaratua).

Oso interesgarria iruditu  zait Marta Pascualek esaten duena: “ekofeminismoek ordena kultural bat (patriarkatua) eta ordena ekonomiko bat (kapitalismoa) salatzen dituzte”. Giza beharrek eta ekologia-mugek esango dute produkzio egoki eta jasangarriak eta egin eta banatu beharreko lanak zein diren. Ekologismoak ingurumenaren alorreko mugak aintzat hartzen dituen bezalaxa, feminismoak berdintasuna jotzen du edozein proposamen sozial eta ekonomikoren ezin ahaztuzko baldintzatzat. Ekofeminismoak hezkuntzaren erdigunean zaintza jartzea proposatzen du.
 
Hona hemen berak idatzitako hainbat artikulu eta bideo bat:
 
 

 
IKASTETXEAN LANTZEKO ERRONKAK:
-          Ikasleek patriarkatuarekiko ikuspegi kritikoa garatzera laguntzea izan behar da lehen pausua.
-          Bigarrena, nire ustez, gauzak ongi egiteko gomendio batzuk eman behar dizkiegu.
-          Eskolako komunitate kide guztiok zaindu behar ditugu gure arteko harremanak eta tratu onak sustatu behar ditugu. Ezinbestekoa da denok gustura egoteko eta batzuetan hezitzaileoi ahaztu egiten zaigu.
- Etorkizuna da gaur egungo ikasleak (irudian agertzen denarekin ados nago).

 

 

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina