2016/10/21

Sare sozialen inguruan hausnartzen

Sare sozialak beti erabili izan ditut, ez gehiegi, baina aritu naiz saltsan… Gazteagoa nintzela Fotolog-a, gero Tuenti-a… eta Facebook-era iritsi nintzenean bertan geratu nintzen. Hasiera batean oso gutxi erabilita, gaur egun berriak irakurtzeko erabiltzen dut gehienbat, noizbehinka interesgarria iruditzen zaidan artikulu, bideoren bat partekatuz… Baina ez naiz modernoegia!

Orain erronka… Twitter! Kosta zait kontua egiten asmatzea… gezurra badirudi ere. Baina hortxe nabil sarean dantzan.

Sare sozialei abantaila batzuk topatzen dizkiet: berriak ezagutzeko berehalakotasun handia dutela uste dut, lagunekin harremanetan jar zaitezke eta distantzia apurtzeko baliagarri da, urruti daudenekin gertutasuna lortuz. Hala ere, desabantaila batzuk ere badauzkatela uste dut; izan ere, zure datuak edonork ikus ditzake eta kontrol falta bat dago. Gainera, badirudi egiten duguna sare sozialetan partekatzeko egiten dugula, guztia publikatuz.

Desabantailak desabantaila, hezitzaileontzat sarean egingo dugun lanaren etekina handia izan daiteke. Azken batean, gaur egun sare sozialek gure egunerokotasunean duten garrantzia oso handia da eta oihartzun handia dute. Bertan azaldutako mezuak, adin ezberdinetako pertsona askorengana iritsi daitezke eta hortaz, baliatu behar den bide bat da.

Sareetan topatu daitezke orrialde erabilgarriak jada. Nik behintzat erabiltzen ditut, gehienbat hausnarketak irakurtzeko. Faktoria Lila, Proyecto Kahlo, Pikara Magazine… eta euskaraz Klitto ere, besteak beste, baditugu betaurreko moreak jantzita berriak aztertzeko gune.


Ziberaktibismo hezkidetzailea bultzatu beharko genukeela uste dut. Nire ustetan, gure ingurukoekin (kasu honetan, birtualki) hezkidetzaren inguruko artikulu, bideo, musika… azken finean, eduki baliagarri eta interesgarriak partekatzea litzateke. Horrela, hezkidetzaren mezua zabaldu eta transmititu genezake.


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina