2016/11/02

ARROXA ALA URDINA, SOILIK BI KOLORE?



Ipuinek, filmek, liburuek e.a-ek balioetan hezten dutela argi izan dugu beti, eta horretaz gain sexu–genero sistema bultzatu dezaketela begi bistan dago. Hezkidetzaren bitartez eraldaketa bilatu nahi badugu eta estereotipoen inguruan lan sakona egin, ezinbestekoa da edukiak aztertzea eta arbuiagarriak direnak alboratzea.

Berziklatzearen edo deseraikitzearen ideia giltza izan daiteke, modu honetan pertsonen garapen globalagoa eta anitzagoa lortu dezakegulako. Baina, horretarako ereduak behar ditugu: hamaika motatakoak, kolore guztietakoak, .....



Baliabideen kutxa betetzen goaz egunero eta horretarako gu danon ekarpenak ezinbestekoak dira. Aspaldi hezkuntza ez formalean erabilitako esteka bat plazaratzen dizuet hemen. Arrasateko udalean dago kokatua eta Urtxintxa eskolak egindako materiala du barnean. Esku–artean dugun gaila lantzeko eduki txukuna aurkitu dezakegula uste dut. Gozatu!

Gaurko posta bukatzeko kontuan hartu beharreko hainbat lanketa edo ideia proposatzen ditut jarraian;

-Lantzen ditugun edukietan etabarretan genero-aurreiritziak azpimarratu behar ditugu eta horien kritika egin. Modu honetan eredu erreferentzial ezberdinak eta anitzagoak bilatu ditzakegu.
-Aurreiritziak eta estereotipoak baztertuko dituzten harreman pertsonalak ekarriko dituen afektibitate-hezkuntza garatzea oinarrizkoa da. 
-Genero-indarkeria eta horren adierazpenak aztertzea, eta horiek gainditzeko jarduerak proposatzea.
-Aliatu edota hezkidetza lantzen dugun ororen parte-hartzean adostasuna, konpromisoa eta lankidetza bilatu behar dugu. Eta ostean (edo uneoro) egindako lana ebaluatu beharko dugu, berziklatze aktibo eta zentzuzko bat bultzatzeko, edota prozesuaz ikasi ahal izateko.



Azkenik, esku hartze guztietan ilusio handia jarri behar dugula uste dut, konbentzimendutik egindako lanek fruitu hobeak ematen dituztelako. 

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina