2016/11/13

Feminismoa: bizitza ulertzeko modu bat

“El feminismo es un impertinente -como llama la Real Academia Española a todo aquello que molesta de palabra o de obra-. Es muy fácil hacer la prueba. Basta con mencionarlo. Se dice feminismo y cual palabra mágica, inmediatamente, nuestros interlocutores tuercen el gesto, muestran desagrado, se ponen a la defensiva o, directamente, comienza la refriega.

¿Por qué? Porque el feminismo cuestiona el orden establecido. Y el orden establecido está muy bien establecido para quienes lo establecieron, es decir, para quienes se benefician de él.”

Horrela hasten da Nuria Varela-ren“Feminismo para principiantes” liburua. Eta esaten duen hau sentitu dut nik ere askotan, izan ere, feminismoa aipatzen denean badirudi histeriko bat zarela esatea jarraian datorrela, aipatzen duzun guztia “gehiegizkoa” dela.

Egia esan ez dakit noiztik kontsideratzen naizen feminista; uste dut ikasten, ikusten, ulertzen, kontzientzia hartzen… joan naizela denborarekin, eta ikusi dut beharrezkoa dela munduari begiratzeko modu hau. Bizitzeko modu bat baita feminismoa, nire ustetan.

Nire bizitza hobetu du feminismoak, erabat. Hasteko, beste ikastaro-kideren batek esan duen bezala, gaur egun bermatuta ditudan eskubide batzuk ditudalako, horretarako borrokatu zuten feminista askori esker. Uste dut borrokan jarraitu beharra dagoela aspektu askotan baina aurretik egindako borroka ezin da ahaztu. 

Bestetik, kontzientzia kritikoa izaten lagundu dit, bizitza bizitzeko modu bat dela erakutsi dit: dena birplanteatu behar dugula, eraiki ditugun mamu, mito… guztiak deseraiki behar ditugula txikitatik, benetan jendarte feminista batean bizi nahi badugu. Gainera, nik neure buruarekin izan ditzakedan gatazketan laguntzen dit, garapen pertsonalean eragin handia izanez.

Feminismoak nire lan egiteko moduan ere eragin du eta hobekuntza suposatu duela uste dut. Esku hartzeko perspektiba aldatu dit eta sistemak proposatutako estrategiak feminismotik lantzen saiatzen naiz.

Irantzu Varelaren txokoan, hausnarketa hau topatu dut eta zuekin konpartitu nahi nuke, “yo no soy feminista”, maiz entzuten dugun esaldia, eta are gehiago, honakoa argudiatzeko moduak zalantzan jartzen dituena…


Aurreko urteko ikastarokideen post bat aukeratu beharko banu, honakoa hautatuko nuke: FEMINISMOA VS BERDINTASUNA VS ASKATASUNA. Neu Nabigatzera-k, aspektu desberdinak jorratu ditu, oso modu antolatuan baina era berean dena elkar lotuz. Interesgarriak iruditu zaizkit ideia eta proposamenak, bideo eta irudiekin lagunduta.

Hezitzaile bezala jorratu beharko nituzkeen 2 gai feminista, honakoak izan daitezke besteak beste: batetik, emakumeak eta euren lana bistaratzea. Emakume zientzialariak, musikariak, historiagileak, artistak… izan direla erakutsi txikitatik, historiaren parte eta protagonista izan direlako; bestetik, hezkuntza formal zein ez formalean, esku hartze desberdinak diseinatzea, non gabeziak identifikatu eta hauek aldatzen saiatuko garen.

Emakume feminista esanguratsu bat aukeratu beharko banu, ez nuke nondik hasi jakingo. Uste dut historian zehar emakume esanguratsu asko izan ditugula eta ekarpenak oso anitzak izan direla nahiz eta askotan ezkutuan utzi diren. Baina aukeran, lagun batek egindako ekarpenak utziko dizkizuet hemen, pertsonalki ekarpen handiak egin dizkidalako, hemen bere burua ikusita harrituko zelako, baina hemen egotea merezi duelako, egunero erakusten didalako zer edo zer: Gaur8, Mila leiho zabalik: Ane Labaka

Behar dudanetan indarra ematen didalako, ea zuei ere bere hitzekin indarra ematen dizuen: Alu baten forma

Egunez egun inork

hitzez jipoitzean
eraso bat jasaten
dugun bakoitzean
nahiz ta ahuldu horren
mundu zikoitzean…
buruberoki baten
berora ohitzean,
indartsuago nago
astelehen goizean.”

Ane Labaka



iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina