2016/11/28

Legediari buruz hausnartzen

Aste honetan Hezkidetzaren marko legalean sakondu dugu; legeak irakurri, aztertu eta haien inguruko hausnarketarekin ari gara.

Azken urteotan arau ugarik aipatutako marko legala osatu duten arren, ezin dugu ahaztu hamarkada gutxi batzuk arte emakumeok ez genuela aukerarik legeak sortu eta haien inguruko eztabaidak eremu politikoan aurrera eramateko. Gaur egun ere, naiz eta aukera hori badagoen, politikan diharduten emakumeen kopurua ez da gizonezko kopuruaren berbera. Eta beraz, onartu beharra ddaukagu esku artean darabilgun marko politikoa (edo haren zatirik handiena behintzat) gizonezkoek sortu dutela.
Hezkidetzak gaur egun marko legal bat duela esan badezakegu, urteetako borroka feministak garaipen hori lortu duelako da. Baina arau horiek abiapuntu gisa onak diren arren, ez dira nahikoa eralaketa soziala lortzeko.



Legedia hurbilagotik ezagututa, berdintasun errealaren bidean dauden erronka nagusiak honako hauek dira nire ustez:

  1. Hezitzaile komunitate osoaren kontzientziazioa. Beharrezkoa da marko legalak babesten duen hori sinetsi eta zertan datzan jakitea. Heziketa eremuetan ari garen guztiok eraldaketa beharrezkoa eta posible dela sinesten ez badugu, eraldaketa ez da posible izango.
  2. Behin kontzientzia hartuta, eraldaketa prozesuan parte hartzea edo konpromisoa. Denon indar eta sormena lagun ditugula norabide berean egin behar dugu bultza, egiazko aldaketarik gertatzea nahi badugu.
Erronka horiek aurrera ateratzeko proposamen gutxi batzuk honakoak izan daitezke: 
Kontzientzia lantzeko, Hezkidetza Mintegietan arlo gutzietako hezkitzaileek parte hartzea, familiak eta hezkuntza komunitate osoko ordezkariak egotea eta irakasle bakoitzak erabiltzen duen material didaktikoaren berrikuspena egiteko konpromisoa hartzea, besteak beste.
Hezkidetzaren inguruko legediak lorpen asko izan dituen arren, nire iritziz lorpen aipagarriena hezkidetza bera hezkuntza komunitatearen agendan agertu eta leku garrantzitsua hartzea izan da. Izan ere, orain dela gutxira arte hezkuntza arloan zebiltzan askok eta askok hezkidetzaz hitz bakar bat ere entzun ez zuela esan zitekeen. Gaur egun aldiz, hezkuntza esparruarekin eta legediarekin besterik ez bada ere hezitzaile gehien gehienok ezagutzen dugu hitza, horietatik gehienek kontzeptua ulertzen dugu, eta asko bat gatoz hezkidetzaren helburuekin. Kontzientziazio prozesuan lagungarria izatea da beraz nire ustez lorpenik handiena; baina ezin gara erlaxatu, oraindik lan handia dugu egiteko eta!

Aztertu ditugun lege guztien artean esagunratsua den bat aukeratzekotan (esanguratsuak asko eta asko badira ere), Euskadiko Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako Legearen 28. artikulua aukeratu dut:


sexuaren araberako estereotipoak eta rolak baztertuko dituen garapen integrala eskaini, bereizkeria-mota oro baztertu eta generoak behartu gabeko orientazio akademiko eta profesionala bermatzen dituena izango da. Horretarako, emakumeen eta gizonen benetako berdintasuna bultzatuko da alor guztietan: curriculumean, antolaketan eta abarrean





Arlo horretan lan handia ddugula iruditzen zait nire ingurura begiratzen dudanean. Eta bereziki gustatzen zait benetako berdintasuna aipatzen denean "antolakuntza" bera ere aipatzea.





iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina