2017/01/30

CURRICULUM ETA BALIABIDE DIDAKTIKOAK

1.-Hausnarketa

Curriculum eta baliabide didaktikoen inguruan, 3 ideia emankorrenak:
a) Transbertsal izateaz gain, derrigorrezko irakasgaia beharko luke izan hezkidetzak euskal kurrikulumean: parekidetasunerako baldintzak azalduz, emakumeen zapalkuntza agerraraziz, ezberdintasunak sexuak soilik markatzen dituela azalduz... Eremu pribatu eta publikoaren sexuaren araberako banaketaren ezabaketa landu. Egoera berdintasunean amatasuna, familiako beharretan... denon betebeharra maila berean dela agerrarazi. Gaiari buruz eztabaidatu, jendartearen egoera aztertu, bidegabekeriak argitara atera...



b) Curriculum hezkidetzailea eraikitzeko, lehen pausua diagnostiko on bat egitea da, horrek ahalbidetuko baitigu, batetik, gure testuingurua ezagutzea, eta, bestetik, zeregin horretan ditugun gabeziak eta indarguneak hezkuntza-komunitatean ezagutaraztea. Queremos coeducar liburuan, hezkidetzaren ikuspegitik ikastetxearen diagnostikorako oinarrizko, ertain eta goi-mailako analisi maila ezberdinak proposatzen ditu Marian Morenok.


c) Testuliburuak eta ikasmateriala garrantzizko tresnak dira gizartearen ikuspegi zuzenagoa eta berdintasunean oinarrituagoa erakusteko ikasleei. Irudien, adibideen, testuen eta abarren bitartez erreferentzia berriak, bizimodu desberdinak nahiz beste balore-sistema bat erakutsi ditzakete, eta horrela, generoaren araberako estereotipo murriztaileak gainditzeko, gizakiarekiko pentsamolde berria oinarritzen lagundu.





2.-Zergatik da zure ustez hain zaila sistematikoki curriculuma eta baliabide didaktikoak hezkidetzaturik egotea?

Ikastetxeetan ezinbestekoa beharko luke izan hezkidetzako formazioak, eta ez borondatezkoa, egun gertatzen den moduan. Bestalde, sistematikoki curriculuma eta baliabide didaktikoak hezkidetzaturik egoteko, alegia, diagnosia, hausnarketak eta erabakiak hartzeko, denbora eta dedikazioa ezinbestekoak dira; gainerakoan, norbanakoaren borondatearen baitan gelditzen da egin beharreko lana. Horrek, ordea, inbertsio ekonomikoa eskatzen du, eta, askotan, beste hainbat proiekturi ematen zaio lehentasuna, ohartu gabe, heziketaren oinarri-oinarrian dagoela hezkidetza.

3.-Iazko ikastarokideek egindako posta:

Anduren posta asko gustatu zait. Gaiaren inguruan egindako hausnarketa ez ezik, edukiak, metodologia, eta materialak aztertzeko, Anduk gomendatutako gida praktikoa azpimarratuko nuke. DBH 1 eta 2ko problemak lantzeko proposamena berdintasuna aintzat hartuta ere aipatzeko modukoa iruditu zait.


4.-Eremu hezitzailean/jendartean lortutakoa eta erronkak

Ikastetxetan hezkidetza sustatzeko, hainbat elkartek, taldek eta norbanakok sortutako balabide didaktiko ugari azpimarratuko nuke lortutakoaren alorrean. Aipagarria da, baita ere, Berritzegunetan ematen den aholkularitza gaiaren inguruan laguntza edota informazioa eskatuz gero. Ikastetxetan ere hezkidetzaren inguruko kontzientziazioa gero eta handiagoa da: ikastaroak egiteko eta beste ikastetxeekin esperientzia berriak elkar trukatzeko erraztasunak; azaroaren 25a eta martxoaren 8a data seinalatuen ospakizunak; udalari gaiaren inguruko inplikazio eskaerak...

Halere, asko dago egiteko. Bigarren puntuan aipatutako arrazoiek pisu handia dute erronkak gauzatzeko garaian. Espazioak egokitu; idatzizko zein ahozko hizkuntza aztertu; ospakizunen inguruan hausnartu; metodologiaz, edukiez eta helburuez oldoztu... FORMAZIOA eta DEDIKAZIOA ezinbestekoak dira.


Irudirako linka hemen.


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina