2017/01/29

Curriculuma eta baliabide didaktikoen inguruan hausnartzen

Hausnarketa:

Heziberri 2020ren arabera curriculum-edukia esaten zaio ikasten eta irakasten dena osatzen duten elementuen multzoari eta hezkuntza-eredu pedagogikoaren "esparrua" esaten zaio hezkuntza-eredu pedagogikoaren ildo nagusiak biltzen dituen dokumentu bati, curriculuma garatu ahala zehaztuz joango dena.

Genero- azterketaren arabera, eta iturburu soziologikoa kontuan hartuta, gizarte antolamendua banatuta dagoela ikusiko dugu: maskulino eta femeninoaren estereotipoak eraikiz eta sexu- genero nortasuna osatuz, hierarkizazio honen ondorioz, gizonezkoak nagusituz; esparru publikoa hierarkizatu egiten da, pribatu- etxekoarekiko.

Iturburu psikologikoaren bidez ikasleen garapen ebolutiboak eta ikaskuntzagarapenak zer nolako prozesuak jasaten dituzten jakingo dugu eta, horretaz gain, adinaren, ezaugarri psikofisikoen, egoera emozionalaren etab.en arabera, pertsona bakoitzak ezagutzak nola hartzen eta lantzen dituen emango digu aditzera.

Iturburu pedagogikoan honakoak biltzen dira batik bat: oinarri teorikoa, hezkuntza-ereduak, irakastereduak eta hezkuntzaren hartzaileak eta helburuak. Hezkuntza-interbentzioak ikasleek ikaskuntza esanguratsuak egitea izan behar du helburu nagusitzat, hau da, ikasleak ikasten ikasteko gai izatea. Hartuko dituzten eduki berriak, eta baita ikas-prozesua bera ere, aurretik dituzten gaitasunei eta ikasi dituzten edukiei lotuko zaizkie. Beraz, ez ditugu besterik gabe sartuko, aurretiazko egitura kognitiboei lotuta baizik.

Iturburu epistemologikoaren bidez, diziplina akademikoetatik abiatuta, honako informazioa lortzen da curriculumerako: batetik, legitimatutako jakintzei buruzkoa eta, bestetik, ezagutzen metodologia, barne-egitura eta horiek transmitituko dituzten curriculum-arloak zertan diren kontuan hartuta Epistemologia historian zehar sortu diren botereek antolatu, hierarkizatu eta legitimatu duten jakintza-multzoa dugu, horiek guztiek "jakintza akademikoa" osatzen dutela.

Sistematikoki curriculuma eta baliabide didaktikoak hezkidetzea, zaila al da?

Nire iritziz, zaila da sistematikoki curriculuma eta baliabide didaktikoak hezkidetzaturik egotea, teoriatik praktikarako pausua handia delako. Izan ere, orain arte garatu diren hezkuntza ereduak sistema patriarkalaren baitan garatu dira, genero hierarkizazioan oinarrituta. Hierarkizazio honek eragin handia du hezkuntzan.

Curriculum hezkidetzailea bermatzeko, aldaketa bat bilatu behar da. Ikuspegia aldatzea beharrezkoa da, ezkutuko curriculuma bistaratzea; formazioa eman behar da, hezkuntzatik hasita, gizartea sentsibilizatzeraino. Baina honek, kolektiboaren esfortzua eskatzen badu ere, norbanakoaren gogo handia behar du, eta norbera horretarako prest dagoen aztertu behar da aurrez.

Iazko ikastarokide baten post-a:

Honakoan aukeratu dudan ikastaro kidearen posta, Aida eta Itsaso (Gernika BHI)-rena da. Interesgarria iruditu zait, eta estetikoki erakargarria, irakurtzeko gogoa piztu didana. Hemen duzue irakurgai: Curriculuma eta baliabide didaktikoen inguruko hausnarketa

Erronkak:

-Hezkuntza arloan:

-Ikuspuntu androzentrikoa baztertzea.
-Historian zehar eman diren emakumeen ekarpenak curriculumean kontuan hartzea.
-Erabiltzen den metodologia, materiala, hizkuntza… Guztia hezkidetzatik lantzea, diagnosiak sustatuz eta erabakiak hartuz.
-Estereotipoak gainditu eta neska zein mutilen gaitasunak garatzea, norberaren desberdintasunak eta ezaugarriak positiboki baloratuz.


-Gizarte mailan, eta guzti hau baliatuz, sentsibilizazioa kanpainak egin eta sentsibilizaziorako bideak zabaltzea.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina