2017/01/23

PARTEHARTZEA, ESKUBIDEAZ HARATAGO...



Aste honetako gaia den partaidetzari dagokionez , eta irakurgaia aztertu ondoren, ideia garrantzitsu bat darabilkit bueltaka. Partehartzea eskubide bat da bai, baina partehartzen irakatsi behar da eta horretarako baldintza egokiak sortu. Emakumeen partaidetza, giza eskubideekin lotuta dago bai, baina eskubidearen aldarrikapen soilak ez du bermea ematen. Benetako bermea, eskubide hori modu naturalean gauzatu ahal izateko baldintza egokiak  eskaintzen duen gizarte eredutik etorriko da.


Partehartzearen ikasketa prozesu bat da, zeina irakatsi eta ikasi egiten den eta hemen dago hezitzaileon ardura.  Prozesu bat denaren onarpenetik abiatuta, interesgarria iruditzen zait “Equipo Claves” taldeak egiten duen eskema simple bezain argigarria. Prozesuaren sekuentziak azaltzen ditu partehartzen jakin, nahi eta ahal izatean oinarrituta.


Hezitzaileoi dagokigu partehartzen irakastea eta honekin batera, motibazioa piztea eta horretarako gune egokiak sortzea.  Heziketa hezkidetzailearen funtsa, genero estereotipoetatik at, balio, konpetentzia , gaitasun eta abilezien heziketa  da. Hezitzaileon zeregina, premisa honen baitan aritzea da partehartze parekidea bultzatuz, horrela emakume eta gizonen partehartze aukerak hedatuz, genero markarik gabe,  parekatuz.


Aurreko Ikasturteko ekarpenen artean Aida eta Itsasok (Gernika BHI) egindakoa aukeratu dut;
Bertan argi diote hezkuntz esparruan emakumearen presentzia handiagoa izanik ere, ez garela gai izan liderazgo eta kudeaketa eredu propio bat sortzeko, gizonek aurretik egindakoari “jarraipena” ematea baino ez gara mugatu.


Nere ingurune hurbilari erreparatuz,  geroz eta argiago daukat partaidetza mailan eta eskola komunitateari dagokionez, krisi sakon garaian bizi garela. Partaidetzak bere baitan dituen inplikazio eta konpromiso maila eskaxa dela adierazten dute egunerokotasunean oso agerian dauden aldagai ugarik, batzuen artean, gurasoek eskolaren bizitzarekiko duten atxikimendu ezan.  








iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina