2017/03/05

Heziketa afektibo-sexualari buruz hausnartzen

HEZIKETA AFEKTIBO-SEXUAL HEZKIDETZAILEA


                        Sexualitatea,sexua bezala,eraikuntza soziala da. Sistema patriarkalak ugalkortasunera zuzendutako sexualitate-eredua sustatu eta indartzen du,eta kanpo dauden sexualitate-eredu anitzak, kasurik onenean patologizatzen ez baditu,ez normaltzat hartzen ditu (sexualitatea eta praktika txarrak).

                        Jendarteak oraindik maitasun erromantikoaren ideia sustatzen duela eta horrekin maitasunak edozein basapizte edo apo ipuinetako printze bihur dezakeela.Estereotipo sexistak mantentzen dira. Neska/emakumee sexualitatea ia ez da existitzen,desioa ez zaie errekonozitzen eta ezin dute beren esperientzia sexuales hitz egin.Halaber, sexualitatea maitasunarekin lotuta dago. Mutil/gizonen sexualitatea desio geldiezinarekin identifikatzen da,behin etaberriro hitz egin dezakete beren esperientzia sexualez,eta maitasuna ez da beren bizitzaren erdiguneko proiektua.

Gazteek askatasun sexuala kontzeptua horrela ulertzen ari dira: izan ditzakezun harreman sexual guztiak izan.



Iazko ikastarokideetatik Olarizu aukeratzen dut.Eskolak bakarrik ezin du heziketa afektibo-sexuala landu. Etxeetan landu egin behar dela esaten duenean erabat ados nagoelako.Bere postean jarritako irudiak oso esanguratsuak dira

                                          



          Aste hontako gaia ikasleekin lantzeko,telebistan ikusten dituzten serieen ikerketa bat egitea proposatuko nieke. Ziur nago, ia serie gehienak maitasun eredu bakarra trasmitizen dutelaren konklusioara iritsiko ginela. Hau da,maitasun bakarra trasmitizen dute:maitasun erromantikoa eta honekin batera osagarritasunaren ideia (laranja-erdiaren mitoa),hau da,derrigorrezko heterosexualitate eta dominazo-meneko harremanen naturalizazioa. Horrelako konklusio potolora,Lehen Hezkuntzako azkeneko zikloetako ikasleekin iritsiko ginateke,baina beste mailetakoekin  ere, nahiz eta maila apalago batean izan,telebistan eta etxeetan ikusten duten ereduen ikerketa egin eta horretaz debatetxo bat izango nuke.


          Eskolak heziketa afektibo-sexual hezkidetzailea sustatzeko behar beharrezkoa du eredu heterosexista ugalkor hegemonikoa kolokan jartzea. Eskola ez da espazio erraza eta ez da espazio segurua.
/www.youtube.com/watch?v=AOm1HYKJDkQ


                               


Erronkak.

-Heteronormatibitatari kritika egin.

-Botere harremanak eta genero rolak bistarazi-deseraiki.

-Hedabideak eta sistema ekonomikoek sortzen dituzten “beharrak” aztertu.

-Sexualitate aniztasuna eta eredu ez –normatiboak plazaratu.

-Norberaren errepika-ezintasunaren ideia indartu.

-Berdintasun,askatasun,adostasun,eta begirunean oinarritutako harreman ereduak proposatu.

-Material didaktikoetan aniztasunaren  presentzia sustatzea.

-Hizkuntza hezkidetzailea erabiltzen duen heziketa izatea.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina