2017/03/06

HEZIKETA AFEKTIBO-SEXUALAREN INGURUKO HAUSNARKETA

Ikasturte honetan zehar ikusten ari garen bezala, jendarte neoliberal honetan ezarritako sexu-genero sistema binarioa eta sistema patriarkal honek gure bizitzaren esparru guztiak zeharkatzen ditu eta nola ez, gure sexualitatea eta sentitzeko modua ere. Jarraian gai honetan niretzat garrantzitsuak izan diren bi idei azpimarratuko ditut:

  1. Eskolak  heteronormatibitatean hezten duEskolako espazioa, jendartean bezala sistema patriarkalak ugalkortasunera zuzendutako sexualitate-eredua sustatu eta indartzen du. Gaur egungo jendartean sexualitate eredu hegemonikoa heterosexuala izatea bultzatzen du eta sexualitate ereduen aniztasunari ikustezin eta estigmatizatzen ditu. Ideia hau azpimarratu nahi dut eskolako eremuaren garrantzia plazaratzeko eta bere neutraltasun eza agerian usteko.
  2. Sistema neoliberak honek sexua ere kontsumo produktua bilakatu du. Azken urteetan komunikabideetan jendartea hipersexualizaturik (batez ere neskak) agertzen da , osasunarekin lotzen da eta zoriona emango digunaren ideia trasmititzen da eta honekin batera ere merkatua (pilulak, tupper sex..) zabaldu da . Honekin, gure egunerokotasunean eredu ekonomiko neoliberal eta patriarkalaren eragina ikustarazi nahi izan dut.









 

Iazko ikasleen artean honako post hau aukeratu dut, gai honetan landutakoa eta proposamenak modu egokian jasotzen dituelako.
http://hezkeh0506.blogspot.com.es/2016/02/heziketa-afektibo-sexualari-buruzko.html.

Aste honetako baliabide, ikerketa edo proposamen bat gomendatu.  Materiale edo baliabideen artean harreman afektibo-sexualen aniztasunaren inguruan zer pentsatzen den, ze jarrerak ematen diren... jakinmina nuen eta 2008an Gehitu-k Gipuzkoan egindako ikerketa irakurtzea oso gomendagarria iruitzen zait. Ikerketan" Aniztasun afektibo-sexualen aurrean nerabeen jarrerak"aztertzen ditu . Bertan jasotakoa laburbilduz ondorio hauek jasotzen dira: Eskola ez dela homosexuala agertzeko espazio erraza, %12k orientazio homosexuala edo izan dezakeela agertzen da eta aniztasun afektibo-sexualarekiko nesken jarrera irekiagoa dela mutilena baino Jarraian ikerketa eta bertan jasotako emaitzak kontsultatu ditzakezu.http://www.euskalnet.net/gehitumagazine/IKERKETA20072008.pdf.  







 Bestetik, STEE-EILAS sindikatuak genero eta aniztasun sexualerako gida ere interesgarria irudditzen zait. Bertan gaia modu argian azaltzeaz gain, eskolan eta hezitzaileontzat kontutan hartzeko gakoak eta hainbat proposamen luzatzen ditu.
http://www.steilas.eus/files/2015/05/Genero-eta-aniztasun-sexualerako-GIDA.-STEILAS.2015.pdf
 Zeintzuk dira zure ustez hau guztia eremu hezitzailean lantzeko erronkak? 
Heziketa afektibo-sexual hezkidetzailearen helburua " harreman afektibo sexualak izateko eta elkarrekin bizitzeko heztea, aniztasun sexualean eta emakumezkoen eta gizonezkoen berdintasunean oinarrituta" da, beraz horretarako:
  • Lehenik eta behin eskolan egitendugunaren diagnostikoa osatuko nuke, eskolako komunitate guztia inplikatuz eta gure ikastetxean dagoen errealitatea aztertuko nuke.
  • Elkarlana bultzatuko nuke subjetu guztiekin eta eskola komunitate osatzen duen ororekin sentsibilizazioa eta hezkidetza ikuspegitik prestakuntza egingo nuke.
  • Curriculum ezkutuaren bitartez heziketa-eragile guztiak heziketa afektibo-sexuala egiten ari garela onartzea eta hausnarketa pertsonal eta kolektiboa egitea.
  • Plan integral bat eskola komunitatearekin osatu eta kide guztienn konpromesua jasotzea.
  • Hizkuntza hezkidetzailea bermatzea.
  • Material didaktikoetan aniztasunaren presentzia sustatzea.
  • Heziketa afektibo-sexuala aniztasunean heztea.
  • Emakumeon eta gizonen sexualiatearen mitoak deseraiki. Maitasun erromantikoaren mitoa, amatasunarena...

Eta amaitzeko gaiarekin lotura duten hainbat lotura:
Gazteak eta harremanak izenburuarekin ERNAI gazte erakundeak gazteen arteko harremanen inguruko bideoa 

Ianire Estebanez-en blog-etik artikulu hau aukeratu dut baina bertan artikulu eta material oso interesgarriak topa ditzakezgu. De amores tóxicos ¿ una se puede empachar? 

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina