2017/10/25

Zer ote HEZKIDETZA?

1. LAGUNEN  ARTEAN GALDEZKA


Hamaika aldiz aritu izan naiz ingurukoekin tankera bertsuko gaiei buruz berriketan.  Beraz, gutxi gora behera banekien inkesta bidaliko nien lagunek zer nolako erantzunak emango zizkidaten. Beraz, estilo ezberdinetako pertsonei igortzen saiatu naiz. Batzuek pertsona-pertsona arteko tratu berdintasunari lotzen diote; generoa albo batera utziz guztion arteko harremanak eta aukerak berdina izatea dela diote. Beste batzuek, berriz, generoen arteko “berdintasunari ” deritze hezkidetza. Hau da, genero ezberdineko pertsonei egiten diegun eskaintza berdintasunari. Hemen sartuko genuke, adibidez, neska eta mutilak ikasgela berean egotea hezkidetza delaren ustea. Eta azkenik, erantzun hutsak jaso ditut. Hau da, “beti berdinari bueltaka” nabilela erantzun nauten mezuak  iritsi zaizkit; hau erantzun didaten pertsonek ez dute jakin hezkidetza zer den azaltzen, emakumearen eskubideekin edo lotzen dute.
Nik ere ezjakintasunetik ekin nion bide honi, eta apurka apurka ari naiz argitzen hezkidetzaren mugimendua zertan datzan. Beraz, lagundu didaten kideek ere argitu diedan bidea noizbait ikusiko duten esperantza dut.




2. OLERKIA


      Hezkidetzaren
         Errezetan
Osagai Zerrenda
                Kuriosoa
                   Idatziko
                     Dugu
                        Eguneroko ogia
                           Tentuz
                               Zatitua izan dadin
          Gaurtik aurrerA


  
3.   AURREKO IKASTURTEKO LANA

Aurreko ikasturteko lanak behatzen hasiz, bat eta beste, azkenean geuri dagokigun arlo berean erori naiz. Hemen atxiki dudan Leire Garroren muralak oso ondo argitzen eta laburbiltzen du HEZKIDETZA kontzeptua. Hori horrela, zuen eskura uztea pentsatu dut.
 http://hezkeh0506.blogspot.com.es/2016/10/

4.   BOST ARRAZOI

Begiak herne baditugu, hezkidetza lantzeko hamaika arrazoi ikus ditzakegu egunerokotasunean. Hona hemen horietako batzuk.
Ni neu euskal dantza irakaslea naiz, eta ikasleen %95a emakumezkoa da. Nondik dator hori? Haur gizonezkoek beraiek erabakitzen al dute dantzara ez joatea? Gurasoek ala haurrek erabakitzen dute futbolean edo dantzan izen-ematea? Nik baditut nire dudak. Haurrak ez daki probatu gabe zer gustatzen zaion edo ez. Beraz, guztiok egin ohi dugun moduan haurrek ere zerbait ezagutzen ez dutenean ingurukoen esanei egiten diegu kasu, edo eta ereduak bilatzen digutu. Eta gure gizartean idatzita dagoela esan daiteke neskak dantzara joan behar dutela eta mutilak futbolera.
Bestalde, aurrekoari jarraituz, hainbat “arau” orainarte idatzita egon direnak hausten ari direla deritzot. Dena den, emakumeak futbolean hasi dira, baina gizonezkoak dantzan hasi ote dira? Nire aburuz, emakumezkoa sartu da gizonaren esparruan. Baina gizonezkoa sartu al da emakumearenean? Emakumea etxetik irten eta kalean lanean hasi zen; baina gizonezkoa sartu al da etxeko lanetan?
Nire ustez hori da errealitatea. Dena den, oraindik pertsonok ez ditugu begiak zabalik eta ez dugu gure inguruan hezkidetzak duen errealitatea behatzeko gaitasunik. Ez dugu ohiturarik ingurua ikertzeko, konformismoan bizi gara (bai gizon, bai emakume), eta hori aldatu beharra dagoela deritzot.

Txiki txikitatik jasotzen ditugu generoarekiko bereizketa horiek, rol horiek. Hau guztia aldatzeko ordea, gurasoen ikuspuntuak ere aldatu egin behar du, gurasoek ere hezkidetzaileak izan behar dute. Baditut hainbat haur nire inguruan, neska zein mutil. Eta birritan agertu izan zaizkit atzazalak margotuta edo eta diademak jantzita; etxetik  irteteko garaian ordea, neskatillari baimendu egin diogu diademarekin irtetea, ez ordea mutikoari. Non dago akatsa?  Gurasoek moztu egiten diete askatasunerako bidea haur horri. Aske jolastekoa, aske aukeratzekoa, etab. Zergatik egiten dute hori? Haurra babesteko edo eta gurasoak lotsatzen direlako?  Hori horrela, hezkidetzaren beharra dago, askatasunez sentitzeko eta bizitzeko. Hezkidetzaren beharra dago bai haurrek, bai gurasoek askatasuna sentitzeko eta askatasunez bizitzeko.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina