2018/02/28

HEZIKETA AFEKTIBO-SEXUALA

Pertsona guztiek behar izaten dituzte harreman afektiboak bizi ahal izateko. Afektibitate barik ezin gara bizi, baina afektibitatea ere ugatua izaten da gure genero rolen arabera. Gizonezkoek ez dute euren afektibitatea erakusteko gaitasun handirik erakusten, emakumeek berriz, afektibitate hori era naturalagoan erakusten dute. Bereizketa horiek ez dira "berezkoak", eraikuntza soziokultural baten ondorioa dira, eta beraz desikazi eta eraldatu egin daitezkeen erralitateak dira.

                          HARREMANAK
              ESKOLA
ZAINTZA         
                           KOMUNITATEA

MAITASUNA
           AFEKTUA
                               ERRESPETUZKOA
                       KONFIANTZA
                       TRATU ONAK
   EZ NORMATIBOA                  
                  BABESLEA
                             GORPUTZ ANITZAK

                              SENTIMENDUAK
                     EROTISMOA
                  SEXUALITATEA
                UKIPENA
                ARMONIA
              PLAZERRA
                      ASKATASUNA

Maitasun erromentikoaren mitoa apurtu nahian eta polimaitasunaren gaia mahigaineratuz, "El sexo de los Ángeles" filma gomendagarria litzateke nerabeentzako. Bertan, bikote heterosexual bat krisialdi batean sartzen da beste mutil bat erlazioan sartzerakoan. Hirukote (gaztelaniazko trieja) izaten ahaleginduko dira, heteroaraua apurtuz eta gizartean ematen diren presioei aurre eginez. Bidean topatuko dituzten zailtasunak eta kriasialdi egoerak askok gure bizitzan zehar topatzen ditugunak dira, neerabeetasunean berezkoak izaten direnak.




Aurreko urteetako post hau nahiko borobila iruditu zait. Heziketa afektibo-sexualaren inguruan zenbait sikdikatuk ateratako txosten interesgarri erakusten baitira. 


Eremu hezitzaileetan/jendartean lantzeko erronka nagusia? 

Erronka ugari daude, heziketa afektibo-sexualaren kasuan elizak izandako eragina gaur egun ere asko mantendu egiten da. Sexu harremanen inguruan dauden hainbat eta hainbat uste, katolikotasunak inposatutako pentsamolde baten parte dira. 

  • Heziketa laikoa eta askea lehenstea, erlijioak jendartean  inposatutako eredu  afektibo-sexual diskriminatzaile eta  botere-harreman desorekatu barik.
  • Heteronormatibitatearen diktaduran oinarrituriko orden soziala salatzea.
  • Pertsona guztiek afektibitaterako duten eskubidea aldarrikatzea.
  • Gorputz anitzak ikustaraztea, sexualizazio normatiboa baztertuz eta aniztasun sexuala goraipatuz.
  • Sexu tabuak apurtu, sexuaren gaia mahigaineratuz eta normaltasun eta askatasun osoz herritarrak horren inguruan hitz egin dezaten. 





iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina