2018/03/11

Gatazkak


Gatazka egunero agertzen zaigun egoera da. Gatazkak, egoera  positibotzat hartuta, irtenbidea bilatzearen protagonista, kudeaketaren subjektu aktibo izateko aukera ematen du. Honetarako ezinbestekoa da gatazkak konpontzeko abilezia, trebetasuna... garatzea eta  gatazkei aurre egiteko  pertsonaren baliabide positibo bihurtzea.
Gatazkak kudeatzeko, hezkuntzan zein beste alderdi batuetan, hirugarren pertsona bat behar dela. Ez ditugu tresnak ezta estrategiak gatazkei aurre egiteko. Egoera positiboa moduan ikusten ez dugun heinean zaila egingo zaigu.
Aberasgarri ikusten dut, egoera bertan egon ez den norbaiten ikuspuntua. Genero ikuspegi bat kontuan izanda, zergatik eta ondorioak ezagutzeko, ulertzeko.

Bestalde, uste dut gatazkei ez diegula behar duten denbora eskaintzen. Berehala konpondu nahi ditugu, deseroso sentitzen gara eta deseroso sentiarazten gaitu. Estrategia falta izango da, kudeatzeko gaitasun falta…baina gauza da azkarregi lantzen ditugula. Horregatik hau guztia lantzeko erronkak hauek izan ahal dira:
ü  Gatazkaren inguruko konotazio negatiboari buelta ematea.
ü  Gatazkak mahai gainean jarri eta hauek modu egokian bideratzeko bitartekoak eskuragarri jartzea.
ü  Pertsona ororen iritziak, pentsamenduak... ados egon edo ez errespetatuak izatea.
ü  Irakasle nahiz gurasoei gatazkak modu egokian kudeatzeko tresnak eskaintzea (formazioa)
ü  Gatazketan generoak duen eraginaz jabetzea.
ü  Elkar entzuketa aktiboa bultzatzea.
ü  Tratu ona eta elkarren zaintza norberarengan eta besteengan sustatzea

Feminismoak ere, gatazken kudeaketarako ekarpenak egin ditu. Haien artean: pertsonak aintzakotzat hartzea, subjektu gisa ikustea, naturarekin eta gorputzarekin errespetu-harremana garatzea, indarkeria erabiltzearen kontra agertzea, feminitate eta maskulinitate anitzak aberasgarri baloratzea, emozioei garrantzia ematea, guztiok ondo tratatzearen inportantzia goraipatzea...


Haizea Eguigurenek egindako posta irakurri dut besteak beste. Baita Ane Zurutuzarena ere. Anek eskolak duen erronkaren garrantzia azpimarratzen du, ondoko puntuak azalduz:

*       Kontzientziazioan, sexu-genero gatazkaren kontzientzia politikoan.
*       Curriculumean, gatazken trataerara egokirako konpetentzien txertatzea.
*       Partaidetzan, pertsona ororen behar eta iteresak adierazi eta asetzeko parte hartzerako espazioak bermatzean.
*       Banakako trataera eta aterabideei bide ematean, betiere kolektibotasunetik indibiduoen behar eta interesei erantzunez.
*       Antolakuntza eredu orizontalak sortzean, eta antolakuntza egitura zein araudiak helburuen araberakoak eta mesedeetan zehaztean.

Honako gida aurkitu eginbdako gomendioen artean:

Oso gomendagarria, gazteleraz dago. Azkeneko orrietan tresna ezberdinak azaltzen dira.
Gai honekin lotura duen beste liburu bat etorri zait burura.


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina