2018/11/25

LEGEAK EGOTEA NAHIKOA DA?



                                  

                                   IKASLEEN ESKUBIDE ETA BETEBEHARRAK
                                 HEZIBERRI
                             LEGE ORGANIKOAK
  TRATU TXARRAK JASATEN DUTEN EMAKUMEEI HARRERA HOBEAGOA
    HEZKIDETZA ETA GENERO INDARKERIAREN PREBENTZIOA LANTZEKO GIDA-PLANA
                                BERDINTASUNERAKO VII. PLANA
  LGTB+EN BERDINTASUN SOZIALERAKO ALDUNDI LEGEA



Iazko post bat komentatuko dut. Patricia Oregik idatzitakoa.


Bertan, legeak eta hauen aplikazioari buruz hitz egiten du. Postaren titulua “Legea ez da soilik teoria” da. Gai honen inguruko edukiak irakurtzen aritu naizenean, ideia hori etortzen zitzaidan burura. Denok dakigu, paperak dena onartzen duela; eta ,askotan, arazoak sortzen dira, gero legea aplikatu behar denean.
Beste arazo bat da, legea aplikatu behar dutenek egiten duten aplikazioa. Aste honetan bertan, horren adibide bat izan dugu:


Niri asko kostatzen zait legediaren gora-beherak ulertzea, baina ematen du hainbat zirrikitu daudela, epaile batzuk honelako sententziak atera ahal izateko. Hainbat adibide dauzkagu. Non dago arazoa? Epaile horiek ahalmena dutela nahi duten moduan legeak beraien gustura interpretatzeko, edo legeak txarto idatzita daude eta aukera hori ematen die, zirrikituak topatzeko?

Edo ez dago zer egiterik?  


Ikasleen eskubide eta bete-beharren dekretua erabili behar izan dugu askotan    irakasle zein zuzendaritza taldeak, baina inoiz ez dut erreparatu puntu honetan: ziurrenik ez dalako egoera eman.
c) Jazarpen sexista, Emakumeen eta Gizonen arteko Berdintasunerako otsailaren 18ko 4/2005 Legeari jarraiki halakotzat hartuta: nahi ez duen pertsona batekin eta pertsona horren sexua dela-eta, hitzez, hitzik gabe edo fisikoki edozein jokabide izatea, eta horren helburua edo ondorioa pertsona horren duintasunari erasotzea edo kikilduta, etsai, makurrarazita, irainduta edo laidoztatua sentiarazteko giroa sortzea bada.
Pozten nau, idatzita dagoela jakiteak.

2 erronka nagusienak aipatu behar banituzke:
  • ·  Legeek dituzten hutsuneak konpondu, argiak izateko, interpretaziorako ezer ez uzteko.
  •  Epaile, irakasle eta abarrei formazioa eskaintzea. Ziurtatzeko, erabakiak hezkidetzaren ikuspuntutik hartuko dituztela.


Eta nola ez, guztiok legea jakitea. Jakitea, egiten dena delitua edo elkarbizitzaren kontrako jarrera dela.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina