2018/11/04

Patriarkatua nirekin bukatuko da!

Aste honetan argi eta garbi ikusi dugu  jendartean pairatzen dugun genero indarkeria ez dela fenomeno naturala, ikasia baizik!  Nirea idatzi baino lehenago zuek idatzitakoa irakurri dut, eta hau guztia frogatzeko tenorea iritsi denean,  nik erran beharrekoa dagoeneko errana zenutela ikusi dut:


Andreak dio:  Inguruan dauzkagun seinaleak identifikatu behar ditugu, inkesten arabera %35ak norlabaiteko indarkeria matxista jasaten badu, estadistika kontua da, gure inguruan ere gertatzen ari da!!!

Andonik gehiago zehaztu  du   hirutik emakume batek indarkeria sexista pairatzen duela argituz. Erne egon gaitezen  beraz!

karmelek  emakumeen aurkako idarkeriaren iglua jarri du harremanetan agerian  eta ezkutuan dagoena erakutsiz.
Horri  indarkeriaren eskalera gehituko diot nik, pausoka-pausoka,  oharkabean igotzen direlakoz eskailera horiek.

AndoniK hau dena ederki erakusten duen bideoa partekatu du Ahora o nunca -
Leire Aizpuruak  Honen atzean gaizki hezitako gizarte bat dago, patriarkatua eta boterea nork daukan ongi markatua dun gizartea. Justiziak ere argi eta garbi uzten digu egunero nork dituen eskubide gehiago arrazoia argitu du.
Andrearen irudi honek,  hau horrela dela argi eta garbi erakusten duela kontuan hartuz
Zer egiten ahal dugu honen aurrean?

Andonik ekarri du  June Fernandezen proposamena:
 Gehiegizko ardura da milurteko sistema patriarkala suntsitzea, baina nire esku dago ni, emakume, ahal dudan libreen bizitzea; gizarte sexistaren arauak pixkanaka apurtzea (nire kontraesanak onartuz) eta jabetze prozesu hori beste emakumeekin partekatuz.

Ezin ukatu  Andreak ekarri duen gisa...
Animatu behar dugu eta bidean aurrera egiteko bideo  eta abesti ikaragarria hauek Yolandak eta Andreak partekatutakoak:







Honen aurreran hau izanen da nire jokabidea,  heziketa irizpidea.



Badira urte pare bat, irakasle batzuk pertsonalki  jorratzen genuena, ikastetxeko zuzendaritzak urteko plangintza orokorran  jarri dutela ( azaroak 25, martxoak 8, …) filmak, kortoak, leloak landu, ...
Bertzalde, 4 semeren ama naizen aldetik, hasieratik uste izan dut nire lana mutiko desberdinak heztea zela. Horretarako,  egunerokotasunean egiten ditudan mikroekintza hezkidetzaileak garrantzia dutela uste dut:
  • gustuak pertsonalak dira
  • ama naiz, baina ez zerbitzaria
  • ez, ez da! zurea eta bertzena!
  • zure gorputza zurea da, zuk baimenarekin ukitu eta zurea ere baimenarekin uki dezatela
  • emozioak adierazi egin behar dira, indarkeririk gabe
  • maitasuna eta maitasuna eman


Artikulu honetan hain garbi bildurik daudenak, zabalago azalduak aurki ditzakezue.


Aurreko edizioetako postak irakurtzean Artaldetik atek idatzia gustokoa izan dut:
  • izenburua: Naturala ez den izurritea
  • aipatzen dituen errferenteak. June Fernandez, indarkeriaren iglua eta Ahora o nunca bideoa, irudia
  • Esaldia: Emakume bat erahila izan baino lehen, pixkanaka erahila izan da.

Erabakitzeko tenoarea iritsi zaigu, patriarkatuarekin bukatu eta
HEZi- BIZI  ala SUFRITU - ERAHIL
Ongi izan!

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina