2018/12/17

Gure hizkuntza zaindu behar dugu


Aurreko ikasturteetako post-ak irakurri ondoren Goretti Eskalzak egindakoarekin geratu naiz. Idatzitako dena gustatu zait, izenburutik hasita bideok barne. Gaiaren inguruko azterketa sakona eta interesgarria burututa.

Hizkuntza ez sexista bat aukeratzekotan Emakundek argitaratutako gida aukera dut, “Euskararen erabilera ez sexista” izenduna. Bertan generoen analisia jorratzen da, baita sexismoa eta androzentrismoa, gainera hobeago ulertzeko adibide ugari agertzen dira. Eremu hezitzailean bi alderdi landu beharrezkoak emakumeak bistaratzea eta irudiak dira, azken finean bistatik dena oso argi sartzen zaigu eta ez diogu garrantzia handia ematen.

Resultado de imagen de iconografía wcResultado de imagen de iconografía wc machista

Baina horrelako gaiekin beti agertzen dira erronkak…Oso garrantzitsua ta ezinbestekoa iruditzen zait materialaren irudiak zaintzea, beti bezala gaiaren inguruko informazioa jaso eta formakuntza, jendea kontzientziatzea honek duen garrantziaz, umorea zaindu…

1 iruzkin:

  1. Aspaldiko partez honen inguruan hausnartzen ari nintzen. Bi mutikoen ama izanik, egoera deserosetan murgilduta egoteko harriskua dut. Umeak txikiak izan
    ziren bitartean hirurok neskeen komunean sartzen ginen. Baina nagusitzen doazen heinean, haiek mutilen komunean sartu nahi izan dute. Noizbehinka laguntza behar dute eta "gizonezko" komunetan "kolatu" behar izan naiz. Deseroso sentitu naiz, begiradak, iruzkinak.... nabaritu ditut.
    Beste aldetik, umeak bakarrik uzten ditudanean, segurtasun falta nabaritzen dut: ondo moldatuko dira, laguntza behar izatekotan atera beharko dira, norbaitek zeozer esan edo egin ahal die...
    Honen ondorioz, urruneko jarrera hezgarria edo "remoto"-a egin behar izan dut. Sartu aurretik "Speech" zehatza eman edota atetik haiekin hitz egin. Bata zein bestea ekiditu ahal genituen komunak mixtoak balira.


    ErantzunEzabatu