2019/03/18

Matxirulo, zulo baten sar zaitez!!


Eider Oleagak iaz egindako post-a aukeratu dut. Bertan aurkeztu zituen bi bide oso interesgarriak eta erabilgarriak iruditzen zaizkit. Horietako batean, 4. DBH-ko ikasleekin lantzeko, Maialen Lujanbioren kopla batzuk proposatzen ditu: “beti bezperako koplak”.
Postaren atal batean, galdera hau egiten du: Eta zein da gizonen papera arazo hau konpontze aldera?  

Galdera hau aprobetxatu nahiko nuke, gaiaren inguruko hausnarketa egiteko. Lehenengo blokean, “Genero Indarkeria” gaia landu genuenean komentatu nuen bezala, egon ezin handia sortarazten dit gai honek.  Agian, etxean bizitako garai bateko gogorapenak izango dira. Bizi duenak bakarrik daki zer sentitzen den. Zorionez, anaia eta biok (amarekin batera, noski), behin adin batera ailegatuta, aurre egin genion egoerari, eta kontua bukatu egin zen. Baina, zer gertatzen da egoera pairatzen dutenek defenditzeko aukerarik ez dutenean, gazteegiak direlako, ahulak direlako, inolako laguntzarik ez dutelako…?
Urte asko pasatu dira, baina oraindik ere, gogorapen horiek burura etortzen zaizkidanean, tristezia eta egonezina dira nagusi. Badakit, hainbat esparrutan, eragina izan duela nigan, askotan txarrerako. Bestalde, ziurrenik, gaiarekiko kontzientzia izateko balio izan zait. Horregatik,  ezin dut ulertu gaur egungo gizon askoren jarrera gai honekiko. Ez dut, zuzeneko bortxakeriari buruz hitz egiten ari (oso grabea izanik), baizik eta egunerokotasunean gertatzen diren gertaera guzti haiengandik, non gizonok oinarriak jartzen ditugun, gero gertaera tamalgarriak emateko.



Gaiaren analisi bat egiten duen Prezi bat aurkitu dut sarean:



Ez dut nik asmatu, baina oso aproposa iruditzen zait, bideoklip honetatik (La Furia…) hartu dudan leloa: “Machirulo, escóndete”.


Euskaratuz  gero, horrelako zerbait  izan zezakeen: “Matxirulo, zulo baten sar zaitez!!


Ezinbestekoa da erronka aldetik
Ø Haurren partaidetza sustatuz, tratu onak eta enpatia lantzea, zer den eta zergatik den garrantzitsua adierazteaz gain, hori lortzeko tresnak eta baliabideak eskaini behar zaizkie.
Ø  Indarkeria matxistaren jatorria eta motak azaldu.
Ø  Emakumeen ekarpenak jasotzen dituzten hezkuntza-materialak erabil daitezke.
Ø  Mikromatxismoen identifikatu eta salatu.
Ø  Maskulinitate eredu berriak eta autodefentsa feminista landu.


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina