2019/10/20

HEZKIDETZA GURE HELBURUA


INKESTA 

Aste honetan hezkidetza zer den jakitea tokatu zaigu eta honekin batera zein diren jarduera -ildoak.
Nire inguruko pertsonei inkesta egin ondoren, erantzunak oso era askotakoak izan dira. Baina den samar komunean dutela esan badaiteke, hezkidetzari buruz berba egiten dugunean hezkiketaz eta berdintasuna hitz egitea da.

Beste puntu bat kontuan hartzeko da, gehienak hezkuntzaren munduan edota alabak zituztenak. Beraz galdetzen diedanean zeintzuk izaten diren ildoak, gehienak bazekiten zeri buruz berba egin nuen. Hori dela eta bere erantzunak ziren: Berdintasuna, orientazio akademiko askatasunez aukeratzea, pertsonei errespetua izatea,.....

Beste batzuk, ordea,  aitortu behar dut beste batzuek ez zeukatela ezta ideiarik ere zeri buruz berba egin nuen. Baina txarrena ez da hori , baizik eta nire adinekoak ziren . Haien erantzuna izan zen: Zeri buruz berba egiten duzu?

Hori dela eta hona hemen nire leloa: 

Zergatik da hain garrantzitsua hezkidetza lantzea?

Hau dela eta nire 5 arrazoi hezkidetza lantzeko hauek dira: 
1.- Gizartea inplikazioa behar dugulako
2.- Emakumeak edozein motatko bortzikeria gehiago ez jasatzeko
3.- Jendeen artean berdintasunaren balioak zabaltzeko
4.- Maskulinitate berriak gero eta ugariagoak izatea
5.- Askatasunez bizitzeko eta maitatzeko

Berdintasunaren aldeko hezkuntzak duen garrantzia ikusteko, Europako 10 herrialdetan egindako azterlan baten datu batzuk emango ditugu ezagutzera:
1.- 15 eta 19 urte bitarteko emakume gazteen% 30 indarkeriaren biktimak dira harreman afektibo-sexualetan.
2.- 18-27 urteko emakumeen% 19,7tik% 52,2ra bitartean gutxienez sexu-biktimizazioko intzidente bat izan dute.
3.- 15 urteko emakume europarren% 35 indarkeria fisikoaren eta sexualaren biktima izan dira.
4.- 15 eta 22 urte bitarteko emakumeen% 21ek esan zuen psikologikoki, sexualki eta fisikoki abusatu zutela.

Has gaitezen bideo honekin:



Unitate didaktiko honetan abesti gehiago ditugu abestuz lan egiteko:

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina