2019/10/28

Sexu-genero sistema binariotik at

Sexu-generoaren inguruko problematika hau aurretiaz ere landua nuen, bai klasean, bai talde feministetan... beraz ez zait berria egin, baina beti da interesgarria gogora ekartzea, izan ere, binarismo horrekin "arazo handiegirik" ez dugunok, (nire ustetan) oso zail konprenitzen dugu arazoa dugun norbait. Bada, lagundu, apoiatu bai, baina ulertu.... ezetz esango nuke.

Sexu-genero binarismotik at, mundu osoa dugu sortua binarismo zurrun batean eta esango nuke, kasu askotan edo gehinetan gertatzen dela aldeetako bat bestearen behetik egotea. Aurkitu dudan Pdf honek teorian irakurritakoaren ia berdina dio, baina oso lagungarria da: https://idus.us.es/xmlui
Nik nire aldetik, argi dut sozializazioaren bitartez hartze ditugula gizon/emakumezkoek gure rolak eta batzuk erosoago gaudela besteak baino egun eta ze rolekin, baina badirela beste asko, ez direla identifikatzen genero batekin ere, erderaz "disforia de genero" deitua eta ez da bidezkoa, izan ere, hori binarimoaren ondorioa da. Bi idetitatetan mundu guztia sartzea oso injustu eta ezinezkoa da, eta beharrezkoa iruditzen zait izateko eta bizitzeko modu ezberdinak aldarrikatzea.

Gurasoen belaunalditik eta are gehiago, gure aiton-amonen belaunalditik hona aldaketak egon direla argi dago, baina oraindik bide luzea dugu egiteko.
Haurrak ezterako orduan, nire ustez, bai etxean eta bai eskolan/kalean, bere bidea egiten utzi behar zaio, inongo aurre iritzirik ezarri gabe (oso zaila da, guk ikasiak baititugu hainbat gauz, baina desikasi beharra dugu ikasteko).

Bukatzeko, bideo hau jarriko dut, oso deigarria eta gustokoa dut: alde batetik helduak daude, sozializazio jakin bat jazo dutenak eta bestalde, haurrak bere burua antzezten. Ezberdintasunak hain dira handiak, helduak konturatzen direnean, zein sexistak izan diren ikusten dutela: (adibide bat baino ezta, beste milaka aurki daitezke).
 
     https://www.youtube.com/watch?v=s82iF2ew-ykhttps://www.youtube.com/watch?v=s82iF2ew-yk

----

Hezkidetza: sexu-genero sistema suntsitzeko bidea Andoniren sarrera gustatu zait, bai azalpen eta bai bideo eta film ez-sexiten estekagatik. Bideoa oso identifikagarria egiten zait baina egia esan, inoiz ez dut pentsatu izan emotikonoen izanean...








iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina