2019/12/07

Errealitatean oinarritutako legeak




Aste honetan legeei eta hezkidetza planei buruz hausnartzen ari gara. Aurreko edizioetatik Ixiren argitalpenekin nago ados gehien. Horren arrazoia da lege gehienak elkargoen errealitatetik nahiko urrun daudela, bi izan ezik: II. HEZKIDETZA-PLANA, EAE-KO HEZKUNTZASISTEMARAKO berdintasunaren eta TRATU onaren bidean 2019-2023 eta SKOLAE. Bi proposamen horiek iruditzen zaizkit egokienak eta erabilgarrienak eskoletara eramateko (edo haiei gehien zuzenduta daudenak).




Irakurketan aipatzen diren lege gehienak ezagunak zitzaizkidan; izan ere, hezkidetza-proiektua egiteko eskolei orientabideak ematean oinarritzen da proiektu hori, EAEko Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako VII.Planak eta lehen aipatutakoak oinarri hartuta.

Argi dago irakasleentzat gertuen dagoena II. HEZKIDETZA-PLANA, EAE-KO HEZKUNTZASISTEMARAKO berdintasunaren eta TRATU onaren bidean 2019-2023, arrazoi hauengatik:

1.- Ikastetxeetan hezkidetza gauzatzeko jarraibideakematen ditu, oinarritzat ditugun 8 zutabeetan oinarrituta. Argi eta garbi azaldu digu zein diren urte osoan eta hezkuntza-etapa osoan landu beharreko gaiak. Horretarako, etapa bakoitzean egin beharreko ekintzak zehazten dizkigu, nola egin azaltzeko adibide batzuen bidez.

2.- Markatzen diren helburuak argiak eta zehatzak dira, eta arrazoi horietako bat da zutabeekin lotzea errazten duena.


3.- Hainbat mekanismo ematen dizkigute emakumeen aurkako indarkeria prebenitzeko eta garaiz detektatzeko, eta genero-ikuspegiaren integrazioa bultzatzen dute ikastetxeko ikasgai eta proiektu guztietan.



iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina