2019/12/23

Espazioa eta denbora aldarrikatuz...


Gure jendartean, ez duenak hitzik, espazioarik, denborarik... ez du inolako presentziarik. Horregatik, denon artean aldarrikatu behar dugu.

Aurreko edizioetako sarrerak ikusita, honekin gelditzen naiz, eskolen espazioen antolaketaren inguruko hausnarketa eta propasamen interesgarriak partekatzen dituelako. 


Material desberdinak arakatu eta gero, Eskoletako kanpoko espazioa eta hezkidetza dokumentua aurkitu dut, interesgarria iruditu zait bertan egiten den hausnarketa, azken finean gaur egun eskolako patioak garrantzi berezia hartu du eta inportantea da horri buelta bat ematea. 

Hik Hasi aldizkarian agertzen den artikulua ere oso interesgarria iruditu zait: patioek benetan haurrek dituzten premiei erantzuten diete? zein balio gailentzen dira? Zer-nolako jolasak, kirolak eta ikaskuntzan indartzen dira? Eskola askotan hasiak dira patioaren inguruan hausnartzen, espazioaren antolaketa modu berriak planteatzen eta eraldaketak gauzatzen. Artikulu honetan, horietako bi esperientzia agertzen dira, Azpeitiko ikastolakoa  eta Duranako eskolakoa. 

Eremu hezitzailean, lantzeko erronkak honakoak direla iruditzen zait: 

- Espazioa, denbora eta errepresentazioak duen garrantziaz ohartu eta sentsibilizazioa sustatu. 

- Eskoletan, berdintasunerako espazioak diseinatu.

- Espazio bublikoan emakumearen ahalduntzea bultzatu eta hauen izenak erreferente bihurtu. 

- Jolas ez sexistak sustatu eta genero roletan oinarritutako jolasak aldendu.  




iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina