2019/12/16

Nork erabakitzen du zelan hitz egin? Esan ezin bada, zertarako hizkuntza?



“Es innecesario, pues el español ya dispone de un mecanismo inclusivo: el masculino” señoro baten esana dala emoten du, baina ez, Espainiako Real Academia Españolak esandakoa da. Behin baino gehiagotan gainera. Ez, ez dut nik asmatu --> https://mobile.twitter.com/RAEinforma/status/1205520423229763584
Euskaltzaindia batek holako zerbait esango balu, zein izango litzateke gure erantzuna?

Aurreko ediziotekoeatik #AnaLe-ren Hizkuntzaren erabilera ez sexistaren inguruan hausnartzen aukeratu dut. Batetik erabili duen “Erabilera aldatzea sistema bera aldatzea baino errazagoa da” esaldiagatik (hau dalako hizkuntzaren lanketarako erronka bat) eta aurkitzen ez-gai izan naizen gida bat proposatzen duelako (baten batek badauka, bidaliko dit?).



Eta gomendatzekotan “Hizkuntza ez sexistaren gida” bat, ba hau: gida
Nik, nere partez, Pikarak eta EHUk “Euskararen erabilera inklusiboa” aukeratu dut. Titulu horretan eta gero kapitulu oso batetan garatutako hitz horrengatik “inklusiboa”.



Eta garrantzitsua deritzot alde honi. Generoaren binarismoaz hitz egin dugu ikastaroan gaur baino lehen, eta argi dugu gizarte honetan danak ez garela zisheteroak, zuriak...


Gure erronkak, batetik sistemaren kontra joatea izango da, sistemaren kontra sistemaren barrenetatik egin behar dugu, eta kasu honetan zilegi dugu. Irantzuk esaten digu “Hizkuntzak errealitatea eraikitzen du”

Bestetik, gure ingurukoak konbentzitu hizkuntza barnerakoia, eta ez bakarrik ez sexista, erabiltzeaz. Lan erraza eta zaila. Norberak hasi behar du(gu) iraultza.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina