2020/02/16

Aniztasun sexualei buruz hausnartzen.

Aste honetan emakume ausarta baten hausnarketa mingotsa idatzi dut, izan ere, zenbait emakumerentzat gorputza proiektu baino diktadura da. Bestalde, mugimendu feministak gero eta gehiago hitz egiten du lodifobiari buruz.

Aurreko edizioetako ikastarokideek egindako posten artean  Maria Erostarberena aukeratu dut, izan ere, Naizen erakundeko bideoan  hausnarketarako oinarrizko galdera luzatzen digu guztiori: NOR NAIZ? Nik uste oso modu naturalean ispilu aurrean jartzen gaituzte galdera horrek eta, era berean, identitatearen aniztasuneko errealitatean.



 
Sentsibilizaziorako baliagarria izan daitekeen web gune bat,  bideo bat eta gida bat aukeratu ditut. Gida[1], oker ez banago, nahiko ezaguna da, baina nire ustez, oinarrizko bezain erabilgarria da:

Bideoren aldetik, Lekeitoko eskolako aurkezpena ekarri dut. Han ikastetxe oso bat Hezkidetzaren garrantzia azpimarratu nahi dudalako.
 



MECko web gune honek ( https://www.youtube.com/watch?v=Fxt_MZKMdes) ere material asko eta erabilgarri bildu ditu. Baliabide horiek guztiak tolerantzia bultzatzeko  aterpean daude, eta sentsibilizatzeko eta eskolako ekintzak diseinatzeko  oso gomendagarria da.

Bukatzeko, hona hemen eremu hezitzaileetan zein jendartean lantzeko zenbait erronka:
Anzitasuna kontzeptuaren garrantzia ahotik praktikara pasatzea.

  • Sexu eskubideak ezagutu eta bermatzen hastea:

  • Irakasleentzako kalitate handiko prestakuntza eskaintzea, izan ere, irakasle askok pentsatzen dute haiek ez direla profesionalik egokienak gai hauek jorratzeko.
  • Era berean, irakasleei zein familiei oinarrizko baliabideak eskura jartzea.
  • Atal honetan egokia da berreskuratzea aste honetako gidak proposatutakoa:
    o    Sexu-genero sistema salatu eta gainditzen du.
    o    Ikasle bakoitzaren errepikaezintasuna askatasunean garatzeko eskubidean sinesten du.
    o    Heteronormatibitatetik aldentzen da.
    o    Aniztasuna modu ez hierarkikoan, duintasunez eta errespetuz bistaratzen du.
    o    Sexu-genero rolak eta genero aginduak betetzen ez dituzten ikasleei inguru segurua eskaintzen die.
    o    Edozein aurreiritziren ondoriozko indarkeria-egoeraren aurrean esku hartzen du.
    o    Aniztasun ororen alde eta elkarbizitza positiboaren alde lan egiten du.
    o    Heziketa afektibo-sexual ez heteronormatiboa sustatzen du.
     





[1] Edizioa: 2015eko maiatzaren 17a • Koordinatzailea: STEILAS. LGTBIQ TALDEA • Ilustrazioak, diseinua eta maketazioa: Concetta Probanza • Inprimaketa: Marra servicios publicitarios • L.G.: BI 2729-2015 irudi/bideo/gida digitalaren bat


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina