2015/11/26

PLANAREN APLIKAZIOA URRITXE INSTITUTUAN





PLANAREN APLIKAZIOA URRITXE INSTITUTUAN






Hezkuntza-sisteman hezkidetza eta genero-indarkeriaren prebentzioa lantzeko gida planaren   2. HELBURU ESTRATEGIKOA aukeratu dut (55. orrialdean):

HELBURU ESTRATEGIAKO
ESKOLA MISTOAREN ERALDAKETA-PROZESUAK BULTZATZEA HEZKIDETZAZKO ESKOLA BATERANTZ JOATEKO.
HELBURU ZEHATZA:
IKASTETXEEK BEREN KULTURAN,P OLITIKETAN ETA JARDUNBIDEETAN GENERO-IKUSPEGIA TXERTA DEZATEN BULTZATZEA












ESTRATEGIAK 2.1a





2.1.a7. Data esanguratsu batzuetan (M-8, AZ-25, M-17, E-28…) hezkidetza sistematikoki lantzeko curriculum proposamenak osatu eta luzatu ikastetxeari.

(EGUN MOREAK  MOTIBO HARTUZ, IKASTETXEKO EREMU GUZTIETAN ETENGABEKO SENTSIBILIZAZIOA
HEDATU.)


  •          Hezkuntza komunitateari egun horien zergatia helarazi eta sentsibilizazioa sortu.
  •            Ikasleekin prebentzio lanak egitea.
  •             Egun horietaz jabetzea eta azaleratzea.
  •             Gizartean emakumearen paperaren inguruan hausnartzea.
  •             Ikastetxeko eremu guztietan pertsonen arteko berdintasunaren aldeko jarrera izan eta garatu.
  •       Sexu aniztasunarekiko hurbiltasuna.
  •  


Tutoretzen bidez DBH-ko geletan lantzeko materialen egokitasuna tutoreen arabera. 

Beldur Barik proiektuan parte hartzea:
  •            Institutuko klaustrokideen ehunekoa  parte hartu du  8 orduko formakuntza  4orduko bi saiotan banatuta.
  •            DBH-ko  ikasleen ehunekoa  BB-ko unitate didaktikoa landu du.
  •             BB-ko Aholkularitza saioak jaso duten DBH-ko tutoreen ehunekoa.


Sexu-dibertsitate hezkuntza tailerra (2. DBH-n). DBH-ko ikasleen ehunekoak parte hartu du.

Berdintasun hezkidetzarako tratu onen tailerra (1. Eta 2. DBH-n).DBH –ko ikasleen ehunekoak parte hartu du.

HELBURU ZEHATZA:
Tutoretza eta orientazio-planetan genero ikuspegia txertatzea








ESTRATEGIAK 2.2.c






2.2.C.2. Ikastetxeei jarraibideak eman Aniztasunari erantzuteko Planean generoaren aldagaia landu dadin, mutilen eta nesken eskola-uztea murrizte aldera.
(IKASLEEKIN EGITEN DIREN ESKU-HARTZETAN GENERO IKUSPEGIA HEDATZEA.)

  •  Ikasketa kooperatiboen bidez  lan egitea.
  • Ikasle guztien  lanak eta partaidetza parekatzea eta euren buruenganako  konfiantza sortzea.
  • Mezu positiboak indartzea. Ikasle guztiengana helduta eta euren gaitasunak eta zaletasunak goraipatzea(adb; astero 5 ikasle harturik (Golden 5),horrela, ikasle guztiengana heltzeko aukera dago.
  • Ereduak haustea  (Berriro hastea: estereotipoak kanporatzea. Zer moduz moldatu gara. Nire buruan pentsatzen: gustuak … bazina: interes profesionalak. Emakumeak eta zientzia, emakumeak eta enplegua.)


Irakasle guztiak ikasketa kooperatiboan aritzeko formakuntza orduak.
Partaidetza eta parekotasunaren lorpen maila ikasketa kooperatiboen bidez. (ebaluazioa).



Golden 5en parte hartzen duten irakasleen ehunekoa.






Planean zehazten diren ekintzetarako materiala eta jardueren egokitasuna.
Ikasleen ehunekoen parte- hartzea taldeen arabera.







HELBURU ZEHATZA:
Eskola-komunitateko arlo ezberdinen arteko lankidetza bultzatzea.



2.3.b

2.3.b.2 Eskola    komunitateko emakumeek eskola- jardueran parte hartzeko eta haien presentzia bermatzeko estrategiak bermatu.
(INSTITUTUKO EGITURETAN NESKA-MUTILEN ERREPRESENTAZIO PAREKIDEA ZIURTATZEA.)

  •             Gelako ordezkariak, eusliderrak, ordezkari berdeak (agenda 21eko ordezkariak)aukeraketa parekidea ziurtatzea.


  •           Institutuko jaialdi eta ospakizunetan estereotipoetatik at, partaidetza parekatu.




Egituretan ikasleen  parte-hartzearen ehunekoa sexuaren arabera:  
  •             Gelako ordezkariak.
  •              Delegatu berdeak.
  •              Eusliderrak.
  •           Behatokia


Euskararen eguna,  Gabonetako jaialdia parte-hartzearen ehunekoa sexu eta adinaren arabera.




iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina