2017/01/28

Curriculuma eta baliabide didaktikoak

CURRICULUM ETA BALIABIDE DIDAKTIKOAEN INGURUAN HAUSNARKETA

                               Ikasten eta irakasten dena osatzen duten elementuen multzoa curriculum-edukia da. Curriculumaren izaera hezkidetzailea bermatea ezinbestekoa da. Horretara hezkuntza curriculumak hezkidetzaren ikuspegitik egiterakoan  iturburuak kontuan hartu behar ditugu.

-Iturburu soziologikoa.
            Iturburu hau kontutan hartuta eta genero-azterketaren arabera, gizarte antolamendua banatuta dagoela ikusten da.
                        -Maskulinoa eta femeninoaren estereotipoak eraikitzen dira.
                        -Genero hierarkizazioaren ondorioz,gizonezkoak nagusitu egiten dira emakumezkoekiko.
                        -Esparru publikoa hierarkizatu egiten da,esparru pribatu-etxekoarekiko.

-Iturburu psikologikoa.
            Sistema patriarkalean,hainbat teorĂ­a psikologiko legitimatu dira,guztiek hezkuntzan eragina handia izan dutela. Maskulinoa dena gehiegi baloratzen da eta femeninoa aldiz,oso gutxi.
            Horrela,mutikoak eta gizonek makronostasuna,neurriz kanpoko autoestimua eta autokontzeptu positiboa garatzen dituzte,eta neskatoak eta emakumeak,ordea,genero nortasuna garatzerakoan, “emakumezkoak” izateagatik bere buruak gutxietsi egiten dituzte.
-Iturbur pedagogikoa.

            Historian zehar garatu diren hezkuntza ereduak sistema patriarkalaren arabera finkatutako genero maskulino eta femeninoaren  hierarkizazioan oinarritu izan dira.Baina,hezkuntza interbentzioen helburu nagusia,ikasleek ikaskuntza esanguratsua egitea izan behar du.
            Eta hezkuntzaren helburua berriz,pertsonak gizartera egokitzea ,hau da, bakoitzak zer den jakin dezan eta errealitatea nola behatu,epaitu eta aztertu behar duen ikus dezan.


-Iturburu epistemologikoa
            Jakintza akademikoa izan da, hain zuzen,gizarte-sistemak baliozkotzat hartu izan duten bakarra.
            Inoiz ez dira emakumezkoen jakintzak onartu. Horretaz,historia partziala eta desitxuratua da,gizarteriaren erdia baztertuta geratu bada eta gizoneskoen ikuspuntu hutsetik interpretatu baita.
Honekin lotuta, iaz,Galiziko emakume zientzilariekin  egin zen iniziatibaren berri ematen dizuet


ZERGAITIK DA HAIN ZAILA CURRICULUMA ETA BALIABIDE DIDAKTIKOAK HEZKIDETZATURIK EGOTEA?

Historian zehar garatu diren hezkuntza-ereduak sistema patriarkalaren arabera finkatutako genero maskulino eta femeninoaren hierarkizazioan oinarritu izan dira, eta hierarkizazio horrek eragin handia izan du hezkuntzan.

Ikaskuntzen alderdi afektiboa alde batera  utzi izanak era, badu zailtasun horretan zerikusia.

ERRONKAK

Lortu dugu erakunde desberdinak baliabide didaktikoak sortzea.




Erronkak

Hezitzaileok, hezkuntzan erabiltzen ditugun baliabideak ez ditugu,ikuspegi hezkidetzailetik  aztertu eta ez ditugu zalantzan jarri.Horregatik baliabide horien diagnosi bat egitea,eta ondoren erabaki batzuk hartu beharko genituzke.


Baina guzti hau,aurrera eraman ahal izateko,hezitzaileok, hezkidetzari buruzko formazioa jaso behar dugu.Betaurreko moreak jantzita edukitzeak,zer esan nahi duen jakin beharko genuke.

Irakasle eta ikasleak hezkidetzari buruz kontzientziatzea lortu beharko genuke.


Iazko ikastarokieen post bat aukeratzerakoan,Arantza Leiza rena aukeratu dut, oso konpletoa iruditu zait bere aurkezpena, eta asko lagundu dit nirea egiteko garaian .




iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina