2017/03/13

GATAZKAK, GARAPENERAKO GILTZARRI....

Aste hasieran banekien egunerokotasuna, bizitza bera dela gatazka.  Testuinguru eta egoera desberdinek gugan sortzen dituzten emozio eta sentipenen arabera, gatazkaren intentsitate maila da aldakorra den bakarra. Gatazkak izan ohi ditugu gure buruarekin edo eta gure ingurune sozialarekin.


 Gakoa, gatazkari tradizionalki atxikitu zaion izaera ezkorrari aurre egitean datza. Gatazka, garapen aukera bezala ikustea beharrezkoa da,  aldaketarako giltzarria delako. Ezinbestekoa,  pertsonen eta jendartearen garapenerako. Gatazka ez da ez negatiboa, ez positiboa, gatazka konpontzeko modua izango da positiboa edo negatiboa.



                Gatazka ulertu eta hau kudeatu ahal izateko, ezinbestekoa da hezkidetza  bakea lortzeko tresna bezala ulertzea. Hezkidetza eta Bakerako Hezkuntzaren arteko harremana ulertu beharrean gaude. Bi hauen arteko harremana lantzen du Luixa Reizabal Arruabarrenak  bere ”Genero berdintasunean hezteko gida” liburuan.  




          Ideia nagusienen artean , gatazkari ematen zaion ikusmolde sortzailea nabarmendu behar da. Gatazka patologĂ­a, ezkortasun esparrutik atera behar da, prozesu natural eta jendartearentzat ezinbestekotzat hartuz. Gatazka bizitzarako eta garapenerako positiboa izan dadin, hura erregulatu eta konpontzeko  jokabide egokiak landu behar dira. Gatazken trataera egokiak pertsonak eta taldeak indartzen ditu, harremanak sendotzen ditu. Pertsonen  zein taldeen  identitateak indartzen ditu, boterea garatzen laguntzen du. Elkarbizitzaren  garapenerako aldagai eraldatzaileak dira gatazkak.







Iazko ekarpenen artean, Ane Zurutuzarena aukeratu dut. Bertan bakeaz eta ondorioz pertsonen artean berdintasun harremanak eraikitzeaz hitzegiten du.  Eremu hezitzailean gatazken kudeaketan, bakea helburu, ezinbestekoa hezkidetzaren, genero ikuspegiaren presentzia.


ERRONKAK:

-        - Gatazkak ezkortasun esparrutik atera, eta maila pertsonalean zein kolektiboan garapenerako tresna direla ulertu,  barneratu eta kudeatzeko gaitasuna  izateko baliabideak  lantzea.

-       - Hezkuntz eragileen artean eta ikasleekin  gatazkaren oinarrian dagoen genero ikuspegia  ikusteko gaitasuna lantzea .

-       - Gatazken kudeaketan ikasleekin partehartze aktiboa eta komunikazio kanalak lantzea, hauen bitartez, neska zein mutilen beharrak eta interesak modu orekatuan partekatuz.

-       - Genero ikuspegiaren bitartez, gure antolaketa eremua aztertzea, espazioak, arauak, denborak….


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina