Tratu onak ez daude modan.
Inguruan ikusten dudanagatik diot. Eta nire inguruan egindako behaketan
(emakume, ama, alaba, bikote, pertsona, lagun bezala). Nire seme-alaben “agendan”,
eskolan, lagun artean, kirol jardunean… ez da apenas gai honen inguruan hitz
egiten, ez da jorratzen. Agian ez nago egia osoa esaten. Azkenaldian, KiVa programa dela ari dira eskolan
lantzen. Eskertzekoa da aldaketa baina ez da ez orokorra (Lehen Hezkuntzan
ematen da) ez sakona ere. Ez behintzat kurrikulumari begira. Gerta daiteke,
irakasle batek aparteko sensibilizazioa izatea horretan eta horretarako (horrelakoak
badira, asko zorionez) baina ezin da gain hori irakasle baten izanari lotu. Eta
are gehiago, ez dut ikusten Hezkuntza Sailaren agendan honen inguruko lanketa
handirik.
Maitasun ereduari dagokionez,
nerabeek telebistan duten eredua ikustea besterik ez dago. Mutiletan, tipo
gogorra, nesketan, "lerden" itxura. Ez da gehiegi arakatu behar hori topatzeko.
Ikastaro osoan zehar zaila egin
zait irakasleen ikuspuntutik tratatzen diren gaiak nire ikuspuntutik (ama, ez
irakaslea) azaltzen saiatzea. Baina, agian, guztietan ez bezala gertatzen zait
gai honetan. Alegia, tratu onak, maitasun erromantikoaren mitoa,
erantzukidetasuna… eskolan eta etxean jorratu behar dira. Baina etxean gai
hauen inguruan kaƱa pixka bat sartzen ez badugu, jai daukate eskolan. Eta
honetan, euskararen erabileran bezala, etxekoak eredu gara.
Erronkak
- Tratu onen inguruan hitz egin, solasaldia sustatu, gaia mahai gainean jarri. Zer diren eta haien garrantzia jorratu. Enpatia landu. Haurrei galdetu “eta zuk horrelako zerbait gertatuko balitzaizu nola sentituko zinateke?”
- Maitasun erromantikoaren mitoa hautsi (horretarako gero eta baliabide gehiago dago)
- Errespetua zer den erakutsi; norberaren buruari, lagun artekoa, familia artekoa baina baita ere ezagutzen ez dugun pertsonenganakoa ere.
- Baloreei garrantzia eman. Eta haien gaineko bizitza sustatu.
- Autoestimua landu.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina