2017/11/23

LEGEAK EZ DIRA SOILIK TEORIA!

     Gaur egunean, hezkidetza geroz eta garrantzia handiagoa hartzen ari den arren, kontzeptua bera ez da oso ezaguna. Jendeak gai honi buruz duen ezjakintasunari aurre egiteko, oso garrantzitsua iruditzen zait haurrak txikitatik hezkuntza hezkidetzaile batean heztea; etorkizunean, emakume eta gizonen arteko berdintasun hori zerbait naturala izan dadin lortu ahal izateko.


     Hori dela eta, hezkuntza testuinguru hezkidetzaile gisa hartzea ezinbestekoa dela deritzot, testuinguru horretan inplikatuta dauden gizabanako guztiek gai honen inguruko formakuntzak jaso ditzaten garrantzitsutzat hartuz.


    Hezkuntza hezkidetzaile bat bermatu ahal izateko, hainbat lege sortuak izan dira. Hala ere, lege horiek teorian oso ondo daude ezarrita, baina, bertan idatzita dagoena eta errealitatean gertatzen dena zeharo ezberdina izaten da sarri. 

       Aste honetako irakurgaian aztertutako legeei dagokienez, Euskal AutonomiaErkidegoko unibertsitatez kanpoko ikastetxeetako ikasleen eskubide etabetebeharren Dekretua (201/2008,abenduak 2) aipatzeko modukoa iruditzen zait. Bertan ikastetxeko bizikidetzari kalte larria eragiten dioten jokabideak definitzen ditu: diskriminazio baten ondorioz adierazten diren irainak eta beste pertsona baten duintasuna kaltetzen duten giroak. 

Hauek zeintzuk diren jakitea eta berauek saihestu ahal izateko ahaleginak egitea ezinbestekoa dela deritzot, pertsona bakoitzaren ongizatea bermatzeko eta inoren duintasuna kaltetua izan ez dadin ziurtatzeko. Baita, gatazkei aurre egiteko mekanismo ezberdinak izatea; jokaera desegokiak ematen direnean aplikatu ahal izateko.


     Lege hauei guztiei esker hezkidetzak presentzia handiagoa hartu duenaren sentsazioa dut; geroz eta garrantzia gehiago ematen zaiola. Duela urte batzuk hezkidetzak ez zuen inongo tokirik ez hezkuntzan, ezta gainerako testuinguruetan ere.

 Hala ere, gaur egunean kontutan hartzen den zerbait izan arren, legeetan idatzita dagoen zerbait, oraindik ere lan asko egin beharko dugu berdintasun erreala lortu ahal izateko. Honen inguruko bi erronka aipatzearren:
·        
          - Hezkidetzaren kontzeptua gizarteko  pertsona guztiei helarazi, bere beharraz jabetu ahal izateko, testuinguru guztietan berau zabaltzeko bultzadak emanez. Hezitzaileei, bere aldetik, formazioak eman honen inguruan.

       - Aipatu diren legeetan idatzita datorren hori modu teorikoan jakiteaz gain, martxan jartzen direla ziurtatzea.



       Amaitzeko, aurreko urteetako edizioetako sarreren artean, Edurnek eginiko hau gomendatuko nizueke. Guztiaz ados nago berak esandako honekin: “hezkuntza eremuan legediarekin eta, batez ere, eragile guztiak inplikatuta egonda, konpromisoa harturik izanda, eskola hezkidetzaileak berdintasuna sustatu eta bermatuko duela ziurra da.”

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina