ERREPRESENTAZIOA ETA DENBORAREN ERABILERA
AIPATZEN
EZ DENA EZ DA EXISTITZEN,ez da errekonozitzen.Leku bat
izendatzea, monumento bat diseinatzea edo oroitzapenezko plaka batekin
seinaleztatzea oroimen sozialaren parte da.
Espazio fisikoak harremanak baldintzatzen ditu eta
sexuaren araberako botere harremanak
zein pribilegioak finkatzen ditu, baita adin eta aniztasun
funtzionalaren araberakoak ere.Patioen konfigurazio tradizionalak haien
erabileran hierarkia zehatzak ezartzen ditu. Egoera honi erantzuna eman behar
zaio.
Gazte gehienak telebista zein interneta egunero uztartzen
dituzte.Telesailetan azaltzen diren sexu-genero estereotipoak gazteengan
eragina dute, bereziki neskeengan. Kontutan
izan behar ditugu novelas juveniles
diren horiek ere. Hori horrela,irudi eta eduki sexistan edo emakumeen aurkako indarkeria
justifikatzen edo bultzatzen dutenak
hedabideetatik kendu behar dira.
Adibidez BLUE JEANS idazlearen nobelak,zinera eraman direnean ez ditu
kritika onak lortu.
“El Club de
los Incomprendidos” es la adaptación española del libro “Buenos Días Princesa” de Blue Jeans (seudónimo del sevillano Francisco de
Paula Fernández). Dirigida por Carlos Sedes, la
cinta presenta a un grupo de seis adolescentes en Madrid, enfrentados a sus
dudas, miedos, prejuicios, inseguridades y los enamoramientos propios de la
adolescencia; o más bien, tan típicos de este género de películas. Sobrecargado
de clichés, el mismo filme hace difícil apreciar el mensaje propio que
promulga: romper estereotipos.
Iazko ikastarokideetatik,Edurne Iribar aukeratzen
dut.Bere post-ean idatzitako ideaia nagusiak, nik azaltzen ditudanaren oso
antzekoak direla,iruditzen zaidalako.
Azken egun hauetan,irratian berri hau entzun dut.
Nuevos nombres para tres calles de Bilbao
Las
sirgueras y las sufragistas Clara Campoamor y Benita Asas se incorporan al
callejero en sustitución del muelle Churruca, Eusebio García Alonso y
Hermógenes Rojo, que desaparecen por la Ley de Memoria Histórica
LANTZEKO ERRONKAK
-Patioen diseinoa,parekidea izan dadin aztertzea.
-Hiri edo herrietako kale edo plazetan emakumeen
presentzia aztertzea eta horren inguruan hausnararaztea.
-Intenet eta telebistak eskaintzen dituen emakumezko eta
gizonezko ereduak, ikasleei era kritiko batean aztertzen erakustea.Talde
dinamika batzuk eginez.
-Ikasgeletan neska eta mutilen parte-hartzea ahalik eta
parekideena izan dadin saiatzea.