XXI. mendeko hezkuntza hezitzaileak ziberaktibismoa hezitzailea behar ote du?
Maite Goñin dion
bezalaxe HIKT aparteko komunikazio tresnak dira, baita kolaborazioa bideratzeko
ere. Hala ere, kontuan izan behar dugu konpetentzia digitala testuinguru ideología-kultura-ekonomian
garatzen dela eta beraz, gure gazteak, emakumeok zein gizonek ez garela hortik
kanpo bizi. Horregatik sarritan, interneten emakumeok jasaten ditugun
desberdintasunak bizi daitezke, baina era sutilago batean (Ianire Estebanez).
Bat egiten dut Ianirekin dioenean lehendabizi jarrera kritikoa landu behar dela
gazteekin, hori ezinbestekoa baitugu berdintasuna lantzeko.
Bestalde, dudarik
ez dago gazteak era teknologikoan hazi direla eta eurengana hurbiltzeko hezitzaileok
teknologia berrietan konpetenteak izan behar dugula; baina kontuz, zorroak ez
du edukia ordezkatu behar. Niretzat
edukiak dira muina, HIKTei garrantzia kendu barik.
Askotan entzun izan
ditugu mezuak non esan izan den hezkuntzaren konponketak teknologia berrietatik
datozela, eta ikerketek ez dute hau guztiz egiaztatzen. Bat nator Gloria
Bonderrek dionaz; hau da, teknologiek bere kabuz ez dute aldaketa egiten zentzu
transformatzailea emanez, zentzua, norabidetasuna eta balioa eman behar zaie.
Eta bai, emakumeok horretan egon behar dugu, sortzaileak izan behar gara, ikuskera
ireki behar dugu, proposamen berriak interneten bidez plazaratu behar ditugu,
ziberaktibismoa alegia.
Amaitzeko, zer esan
zientzia eta teknologiaren inguruko datuetaz. Nik egindako tesian ere horren
inguruko zenbait datu lortu eta aztertu nituen. Noizbait interesa izatekotan
guztion artean gustura partekatuko nituzke.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina