2020/03/13

Tratu onei buruz hausnartzen.


Aurreko edizioetako Yomara Fanoren sarrera aukeratu dut, izan ere, aste horretako Tratu Onak lantzeko baliabideak biltzeko ahalegin handia egin zuen. Nik azpimarratuko ditut bideo bildumak gaika sailkatuta: harremanak, elkarbizitza positiboa eta kalitatezko hezkuntza-komunitateetan, tratu onak ongizatearen oinarria, maitasunezko tratu onak eta erantzukidetasuna eta elkar ardura.



Aste honetako ikasleekin lantzeko ekintza artikulu bati buruzko eztabaida bat antolatzea izango da. Testu horretan idazleak, umorez josita, kolokan jartzen du zer den “caballero” izatea. Ikasleek, irakurri eta gero, artikuluaren argudioekin bere adostasuna azaldu beharko lukete.


Ni se te ocurra ser un caballero conmigo[1]
Alicia Pérez Muñoz
Provenimos histórica y socialmente de una estructura patriarcal, machista. De una época en la que las mujeres pedían permiso. Años en los que la violencia de género todavía no se había inventado. Momentos en los que los maridos podían abofetear a sus mujeres. Sus mujeres no en términos de marido y mujer. Sus mujeres en términos de posesión. SUS mujeres. Ese legado ha dejado un rastro de costumbres consideradas hoy en día como educación y buen trato a las mujeres que son, en realidad, micromachismos y una mala actitud hacia el género femenino.
Quizás cuando los hombres nos invitan a cenar o a una cerveza porque son unos caballeros no se paran a pensar que es una costumbre que seguramente provenga de aquellos años en los que las mujeres ni si quiera podían tener su propio dinero.
Bien está ser invitada al cine o a una copa (no nos engañemos, a nadie le amarga un dulce de vez en cuando). Pero no me invites por ser un caballero. No me abras la puerta por ser un hombre. Y no me lleves a casa porque soy una señorita.
Invítame a cenar porque te apetece, porque quieres tener un detalle. Pero sé consciente de que tengo mi propio dinero. No tienes que invitarme, ni yo tengo que aceptarlo. No me invites a mí. Invítanos a los dos. Invítame porque también invitarías a tu amigo a unas cañas o tu padre a un café. Si no, no lo hagas.
No me abras la puerta por ser un caballero. Afortunadamente tengo brazos. Ábreme la puerta porque a todos nos gusta un gesto de amabilidad a primera hora de la mañana. Ábreme la puerta porque también se la vas a abrir al chaval que va a tu lado y no conoces de nada o a esa chica de tu clase, a la que no pretendes ligarte. Si no, no lo hagas.
Llévame a casa porque en el trayecto pasarás un rato más conmigo. Llévame a casa por ser agradable y ahorrarme cuarenta minutos de metro. Llévame porque llevarías a tu madre al cine con sus amigas y porque llevarías a tu amiga a su casa después de quedar sabiendo que no te la vas a tirar. Si no, no lo hagas.
Sé amable conmigo, sé cariñoso, generoso, ten detalles, sorpréndeme. Te daré tanto como reciba, y lo mismo espero de ti: que me des lo que recibas de mí. Sé agradable, simpático, hazme reír, y, sí, joder, invítame a una caña.
Pero ni se te ocurra ser un caballero conmigo.


Jakin badakigu oraindik erronka ugari daudela, besteak beste, maitasun erromatikoaren ingurukoak, tratu onak eskoletan txertatzeko baliabide erakargarriak ekoiztea, elkarbizitza positiboa lantzeko ibilbide eredugarriak konpartitzea, emozioak kontuan hartzeko planteamenduak bermatzea… Nik aste honetako lana bukatzeko Coeducación: dos sexos en un solo mundo[2] materialean aurkitu dudan hausnarketa plazaratu nahiko nuke:

Berezitasunaren erreferente izatea

“Irakasle bakoitza feminitatearen edo maskulinitatearen erreferentea dela ikasleentzat. Ondo dakigunez, esaten dugunarekin edo esateari uzten diogunarekin ez ezik, mugitzen garen moduarekin eta mugitzen ez garen moduarekin ere irakasten dugu, batzuei eta besteei begiratzeko moduarekin, sentimenduak adierazteko moduarekin, gure gustu eta nahiekin, gure janzkerarekin. Ikasleek beren irakasleen izaeran aberastasuna eta aniztasuna hautematen badute, errazagoa izango zaie onartzea haur izateko modu desberdinak erakuts ditzaketela.
Singularra izaten ausartzeak, askotariko izaerak erakusteak, talka egin dezake indar handiz dabilen ideia horrekin, irakasle-talde osoak irizpide berberak izan behar dituela eta bizitzari eta harremanei buruzko nozio berberak transmititu behar dituela esaten baitu, ikasleek nolabaiteko koherentzia hauteman dezaten.
Nahiz eta egia izan irakasle guztiak ados egon behar direla indarkeriazko eta diskriminaziozko portaerak edo planteamenduak onartezinak direla eskola-esparru baten barruan, egia da, halaber, bizitza ulertzeko modu desberdinak, irakasle bakoitzak egiten dituen ñabardurak eta galderak, harremanak izateko modu desberdinak eta bakoitzak gai batean edo bestean jartzen dituen azentuak aberastasun bat direla ikasleentzat, eta, gainera, ez dela beharrezkoa ulertzea. Eredu lehenetsi batera tolestea, munduan moldatzeko edo.”



[2] INTEF COEDUCACIÓN: DOS SEXOS EN UN MUNDO en http://formacion.intef.es/mod/resource/view.php?id=41196

 


 

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina