Aste honetan zehar, buelta asko eman dizkiot gatazken aurrean hartzen ditugun jarrera ezberdinei; horrelako egoeretan, deserosotasun sentsasioa nagusitzen da nigan eta neure erraietara joz, honen zergatiaren inguruko hausnarketak pisu handia hartu du nire egunerokotasunean.
Adam
Curlen ondorengo definizioa nabarmentzea gustatuko litzaidake:
Bizitzak munduan zehar, bakoitzaren
abiapuntua aintzat hartuta, ibilbide desberdinak egingo ditu. Aurrera joko du,
gehienetan egokituaz, aurkituko dituen errealitateari erantzunez. Bakea,
gizarteko pertsonen bizitzako ibilbideak elkarlaguntzea da; gudak eta
garrazkeriak, bizitzen ibilbideak elkarren artean talka egitea den bitartean. (Adam
Curle)
Olik
bere blogean dionarekin bat eginez, EAEko hezkuntza sisteman gatazken
problematika jorratzen ez denaren sentsazioa daukat nik ere; alde batetik, irakasleek
formakuntza falta izateaz gain, ikasleriak ez dauka nahikoa tresna gatazken
aurrean modu egoki baten erantzuteko, eta bestalde, gatazkak sozialki duen
kuttua negatiboa da.
Ukaezina
da egungo gizartea geroz eta heterogeneoagoa dela; askotariko jatorri, kultura,
sinesmen zein ohiturek presentzia nabaria dute gure egunerokotasunean.
Ondorioz, gizartea ere, geroz eta anitzagoa da, eta horrek bai kolektiboki bai
bakarka aberasten gaituenaren ustea daukat.
Arazoaren
oinarria, aniztasuna persona gisa hezten gaituen zein bizitzeko eta pentsatzeko
beste modu batzuk erakusten dizkigun gertaera gisa ikusi beharrean, honen
aurrean sortzen diren gatazketan dago; zehazki, aniztasun hori kudeatzen ez
dakigunean edota hau positibotzat jotzen duen oinarri sozialik ez egitean.
Horregatik,
gazteei elkarrizketa eta pertsonen arteko elkarreragina sustatzeko tresnak
ematearen beharra azpimarratu nahiko nuke, tresna hauen bidez, elkarrekin
ezgautzak partekatu, desberdintasunarekiko errespetua landu, eta aniztasunaren
inguruan aritzea ahalbidetuko duen giro sozial egokia sortzea ahalbidetuko
baita. Nire ustez, ongi ulertutako zein ondo kudeatutako aniztasuna da
bizikidetza baketsua izateko eta gizarte-gatazkak murrizteko tresnarik
egokiena.
Eta
noski, bizikidetza lehenesten duten giro eta praktikak sortu zein pentsatzeko,
hausnartzeko, errealitatea behatzeko eta gatazkak modu egoki batean kudeatzeko
gai den gizarte bat sustatu nahi badira, funtsezkoa da lanketa hau txiki txikitatik hastea.
Horretarako,
batetik, Ikertze Kultur Elkartean daukagun Elkarrekin
Bizikidetza Eraikiz Lehen Hezkuntzarako Programa uzten dut eskuragarri,
zeinak bizikidetzaren, emozioen, pentsatzeko gaitasunaren zein gatazkaren
kudeaketaren inguruko eduki eta proposamen ezberdinak biltzen dituen.
Bestalde,
Bigarren Hezkuntzara begira, Pentsatzeko
Hitzorduak proiektuaren gida partekatu nahiko nuke zuekin; elkarrizketa
filosofikoaz baliatuz, lanketa komunitarioa egin, eta taldeak gizarte
demokratiko baterako ezinbestekoak diren balioak errespetatzea zein hauek
praktikan jartzea duen helburu nagusia.
Jarraian
ikusgai dauden bi bideoak ere, sarritan erabili izan ditugu txikitxoekin
gatazkaren eta honen kudeaketaren inguruan aritzeko:
Azkenik,
pasaden urteko Gatazken
bidez hasi eta hezi sarrera nabarmendu nahiko nuke. Izan ere, berak
aipatzen duen kasan, ikasleen arteko gatazkak egunero ematen dira, eta funtsezkoa
da irakasle moduan, hauek detektatzea, ezagutzea eta hauen balio hezitzaileaz
baliatzea. Gainera, eduki zein baliabide asko daude eskuragarri bere
hausnarketan.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina