Izenburua eta kontzeptu nagusia aukeratzerakoan,
Goazeneko “Denok zu”
kanta etorri zait burura eta hortik hartu dut ideia, trasmititu nahi
dudana oso ondo plasmatzen duelako bi esaldi hoietan: Libre izan, zarena
izanez.
Zelako erreza ematen duen, baina zelako zaila egiten
dugun!
Aurreko ikasturteetako post hau
aukeratu dut, hiru arrazoiengaitik, nirea bezala kanta batekin hasten dela
ikusi dudalako, partekatu duen psikowoman-en bideoa asko gustatu zaidalako eta
identitatea definitzen duenean, norbera dena eta sentitzen denaz gain,
gizartearen onarpenaz hitzegiten duelako; eta hori da hain zuzen ere nik
zailena ikusten dudana. Askotan galdetzen digutenean, politikamente korrektuak
gara eta teoria oso ondo dakigu; baina denok norbanako bakoitzaren ezaugarri
eta identitateak benetan onartu eta errespetatuko bagenitu, orain ez giƱateke
honetaz hitz egiten arituko. Horregaitik hasierako esaldia: zelako erreza baina
zelako zaila egiten dugun!! Denok.
Eta eskoletan, edo hezkuntza munduan, curriculuim eskutuak
itzelezko eragina du identitateen garapenean, gure eguneroko jarrerak,
begiradak,…trasmititzen diegulako gure ikaskleeei eta nahiz eta askotan
identitateak aniztasunetik eta konkretuki eta era kontzientean landu, gure
egunerokotasunean trasmititzen duguna askotan,kontrakoa dela uste dut.
Nire inguru hurbilean, gehiengoak heteroarauen barruan gaude eta ez daudenek momenturen batean ezkutuan ibili dira edo sekretu moduan tratatuak izan dira, ez naturaltasunez edota justifikatzen ibili behar izaten dira, beti azalpenak ematen ( heteronormatiboask ez bezala) artukulo honetako bideoan ikusi daitekeen moduan:
https://www.naiz.eus/eu/info/noticia/20210411/transexualitatea-gorputzen-gaindiko-identitateak
Beraz, erronkak
badaude. Eta hoietariko batzuk hauek izan daitezke:
-
Hizkuntza ez sexista eta denok barne hartzen dituena
erabiltzea.
-
Haurra den bezalakoa onartzea: besdin da mugitua, maitekorra,
lasaia, …izatea; Sexuaren araberako desberdintasunik egin gabe.
-
Beraien arteko liskarrak sortzen direnean, denei
entzuteko eta hitz egiteko aukerak eman eta irain sexistei lekurik ez eman.
-
Askotariko ereduak eskeintzea.
-
Norbanako ezaugarrien inguruko lanketa sakonak egitea.
-
Ipuin, abesti,…kritikotasunez erabili eta moldatzea.
-
Sentimendu eta emozioetaz asko hitzegitea.
-
Enpatia lantzea.
-
Familen inplikazioa lortzea.
Azken hau erronkarik garrantzitsuena da niretzat.
Askotan eskolan gauzak lantzen dira baina familiekin elkar ekintzarik ez badago
ez dago zer eginik. Beraz, elkar lanean aritu gaitezen.
GARENA IZAN GAITEZEN, MUNDUAN LIBRE IZATEKO
Bukatzeko, steilas
sindikatuak sortu duen “aske izan koloretan” liburuaren aurkezpenaren bideoa
partekatu nahi dut zuekin. Hauer hezkuntzara zuzendua dago, sexu edo
genero estereotipo arauak gainditzeko asmoz.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina