IZAN/EGON GARA, GARA/GAUDE, IZATEN/EGOTEN JARRAITUKO DUGU
Zenbat eta gehiago sakondu gaian orduan eta harrituago gelditzen naiz: A ze indarra androzentrismoarena, ze gaitasuna puntu guztietara zabaltzeko atzaparra eta ze handia den gu guztiok bere zurrunbiloan irensteko erakusten duen ahalmena.
Irakaskuntza munduan mugitzen
garenentzat, historia berridatzi eta kurrikuluma berreraikitzeko konpromisoa
hartu dugun guztiontzat, “entregrietas” blogean irakurritako
testu honen edukiak laburtzen duela ederki praktikaren nondik norakoak
iruditzen zait:
https://entregrietas.wordpress.com/tag/feminismo/
Pedagogia
feminista abiapuntutzat hartu eta isilpean zein ezkutuan egotera behartuak izan
diren emakume guztien ekarpenak berreskuratu, argitaratu, erabili.
Begoña Salas
Garciak dion bezala, protagonismoa izateak bakoitza bere buruaren jabe izatea
dakarrelako, une honetan garen eta ondoren izango diren emakume guztientzat
ereduak, ispilua, identitatea eraikitzen lagunduko diguten ikuspuntuak.
Artean, eta bereziki musika
munduan emakumeen ibilbidea jasotzen duen dokumentazioaren biola aritu naiz eta
bideo hau aurkitu dut, ondo laburtzen duena historia, nire ustez.
MUJERES EN LA HISTORIA DE LA MÚSICA. INTRODUCCIÓN El papel de la mujer en la música a lo largo de la historia ha sido desconocido y fundamental. Las obras.
Patriarkatuaren mekanismoa apurtzea ezinbesteko
baldintza dela uste dut emakumeen protagonismoa lehen planora pasatzea
lortzeko, gizonen eta emakumeen artean, parekidetasun errealaren garapenean
aritzeko.
Eta
horretarako, noski, emakumeen izenak eta emakumeen ekarpenak liburuetan,
kurrikulumean, adibideetan, ikastetxeko eremu guztietan ondo ezagutzeko moduan
zabaldu. Gerda Lerner hain garbi adierazita utzi zuen bezala, “Emakumeak menpe
mantentzeko modu nagusietariko bat beraien borroka eta lorpenen historia
beraiek ez ezagutzea izan da.”
Joan gaitezen ba borroka eta lorpenen historia
ezagutzea eta ezagutaraztea.
Beti umorez …
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina