2017/11/05

Begiak zabaldu feminismoari


Azkenaldian asko komentatzen da, zergatik ematen diren hainbeste eraso azken urteotan, kopurua handitu delako ala jendea kontzientziatuago gaudelako eta hau salatzeko joera handiagotu delako, pentsatu nahi dugu, bigarren arrazoia dela, lehen bezain beste eraso ematen direla, baina orain, gehiago bisibilizatzen dira, eta era berean, hauekiko  gaitzespena askoz handiagoa dela.

Hala ere, hau ez da espazio guztietan gertatzen, batzuetan gure artean komentatu dugu, batez ere, nerabeen arteko harremanetan gertatzen eta erreproduzitzen diren zenbait egoerak “inboluzionatu” dugula adierazten duela. Beste era batera esanda, zenbait aspektuetan atzera egin dugula, aurrera egin beharrean. Eta lan izugarri dago oraindik egiteko, kalean, etxean, eskolan eta gizartean, orokorrean.  Baina, norberak has dezake aldaketa, gutxika espazio edo ratio hori handituz, beraz, emakume moduan, lan handia daukagu egiteko, erasoak, gure buruarekiko direlako, eta behintzat gure inguru hurbilean, aliantzak egin behar ditugulako, osotasun bat, borroka honetan bakarrik ez gaudelako. 



Honekin ez dut esan lan emakumeon lana eta ardura dela, baina, gu biktima izanda, erasotzaileei aurre egin behar diegu, edozein egoeratan, mikromatxismo bat gertatzen ari dela ikuste dugunetik, eraso sexual bat ematen den arte.

Aurreko edizioko, Idoia Luzuriaga k aukeratutako izenburuak erakarri nau, egia esanda, izan ere ustez dut, oso argi adierazten duela momentu honetan ematen diren eraso eta hilketa kopuru ikaragarri honekin, amildegira goazela, eta guk jarri behar dugula traba bat gurpil horretan bidetik irteteko.

Nire ustez, hezkuntzan oso gutxi lantzen da genero indarkeria. Lantzen bada, bi arrazoigatik izan daiteke, batetik, irakasleak erabakitik sortzen dena, berak jorratu beharreko ikasgaitzat aukeratzen duelako, eta bestetik, ikastetxeak, eskolaz kanpoko eragile bat ekartzen duenean, noizbehinka nolabaiteko lanketa egiteko. Orain dela urte batzuk, ni batxilergoan egon nintzenean, herriko lagun batzuekin, aurrera eraman genuen nerabezaroan dauden harremanetan gertatzen diren kontrol egoerak bizibilizatzeko proiektu bat, gerora, ikastetxe desberdinetan erakutsi eta landu zena (ni Gabri naiz, protagonistaren laguna).



iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina