2018/04/20

AGURRA

Kursoaren amaierara heldu gara jada, eta azken hilabete hauetan izandako konpania atsegina eskertu gura nuke, asko ikasi izan baitut gainontzeko ikaskideen ekarpenei esker. Hezkidetzako kurso honetan benetan oso gustora ibili naiz, berandu hasi arren martxa hartu dudala esango nuke. Orain bestelako perspektiba batetik ikusten ditut gure jendartean ematen diren hainbat eta hainbat fenomeno, eta ni neu ere, zentzu batean aldatu egin naizela esango nuke, neure burua hezkidetzan egin dezakeen ekarpenari begira baloratzeko kapaz ikusten naiz orain.

Ikastaro honetan hainbat eduki interesgarri berri egon dira, eta bertatik asko ikasi dudala esango nuke. Hala ere, ikastaro honek duen indarguneetako bat hausnarketarako ematen duen aukera dela esango nuke. Aukera asko izan ditugu gure artean gai ezberdinei buruz hausnartzeko, eta bertan, autokritikarako eta jarrera eredugarria bat eraikitzeko aukera izan dut. 

Ikastaro hau beraz, eredugarria, eraikitzailea eta kritikoa dela esango nuke (beste hainbat adjetiboen artean noski).

Abesti honekin usten zaituztet, ikastaroa amaitu delaren penaz.



Eskerrak eman nahiko nituzke hezkidetzako kurso hau aurrera eramatea posible egin izan duten irakasle eta ikaskide guztiei. Besarkada handi bat!

NAFARROAN… HEZKIDETZAN AURRERAPAUSOA




Nafarroan, aurten, SKOLAE programaren gidatzea gauzatu da 16 ikastetxetan. Honatx, programa horren inguruan azken hilebeteetan agertu diren hainbat albiste.

Muxu handi bat




Skolae: la igualdad en el centro de la educación

POR PILAR MAYO - Domingo, 4 de Febrero de 2018 - Actualizado a las 06:01h



Carta de despedida al machista que hay en míDerribando mitos amorososLa riqueza de la diversidad sexual, son algunas de las más de 200 propuestas didácticas de los itinerarios coeducativos Skolae, el programa piloto que se desarrolla en Navarra para integrar la coeducación en las aulas.
Su horizonte es acompañar a niñas y niños en el aprendizaje de múltiples competencias individuales y colectivas, para construir la capacidad de elegir el proyecto vital propio, desde la libertad y la diversidad, sin condicionantes de género, aprendiendo a ver y luchar contra las desigualdades y a ejercer su derecho a la igualdad en su cultura, religión, clase social, situación funcional, etc.
Pero vayan por delante nuestros acuerdos de partida.
Uno de ellos es la clara conciencia de que la igualdad entre mujeres y hombres, entre niñas y niños no está conseguida. Vale, hay cosas que están cambiando, pero no les confunda este espejismo porque sin ese acuerdo básico, no podremos seguir. Permítanse una parada, miren alrededor y analicen sin trampas.
Mejores resultados académicos de las chicas que no se corresponden con su dificultad para acceder a determinados trabajos y puestos, elecciones profesionales sesgadas, brecha salarial, difícil acceso al poder y a la toma de decisiones, violencia e inseguridad, cuidados no compartidos y una sociedad que atrapa a chicas y chicos alejándoles de su desarrollo libre y diverso.
Nadie conscientemente educa en la desigualdad, ¡faltaría más!, pero ésta se cuela en las estructuras del sistema patriarcal y se perpetúa a través de los medios de comunicación, la familia, los grupos de iguales y también la escuela. El profesorado además de contenidos, transmite valores, modelos y marcos de referencia vitales: un eslabón más de la socialización de género que limita opciones y otorga beneficios, según seas niña o niño. Hoy con sustanciales variaciones de forma y contexto, pero con el mismo resultado: neomachismos que generan la misma desigualdad. Y eliminarla exige cambios estructurales, profundos y complejos, más allá de reivindicaciones puntuales necesarias pero no suficientes.
La comunidad educativa debe revisar contenidos y valores para eliminar la desigualdad escondida en los entresijos del sistema educativo, familiar y social.
La competencia de vivir en igualdad es una conquista de largo recorrido y la coeducación es la filosofía que lo sustenta: acompañar a que cada niña y cada niño sea como, y lo que quiera ser, sin condicionantes de género.
Skolae propone a la comunidad educativa una estrategia coordinada, un itinerario-marco de aprendizaje para la autonomía, los cuidados, la conciencia de la desigualdad, el compromiso con el cambio, la sexualidad, la prevención de la violencia, el empoderamiento y la participación. Tutorías y orientaciones didácticas, un plan de formación y coordinación abierta con las familias y su entorno. Pero el gran valor del programa es el compromiso docente y de los equipos impulsores que garantizan la progresión coeducadora para todas las aulas.
Será clave la existencia de una persona coordinadora de coeducación en cada centro, pero en Skolae la auténtica responsabilidad coeducadora reside en cada docente, que cada día en su aula decide promover la igualdad o mirar para otro lado porque “no hay tiempo, a mí no me toca, yo soy de literatura…”. Nuestro alumnado será capaz de construir colectivamente desde la igualdad nuevas formas de relación en la diversidad, nuevos modelos de belleza, de masculinidad, de cuidados o de sexualidades además de aprender contenidos más justos con las mujeres aún desaparecidas de los libros de texto.
Desplegaremos progresivamente Skolae porque educar en la igualdad sigue siendo necesario y de ello daremos cuentas. Habremos situado desde el comienzo la igualdad en el centro mismo de la educación, en cada familia, cada centro, cada docente y cada grupo de aula.
Y comparto con ustedes la satisfacción y la emoción por formar parte de un proyecto de una talla inusual, único en el estado, integrado en el corazón del sistema educativo y siguiendo el camino abierto por tantas docentes feministas que nos han precedido.
La autora es jefa de la Sección de Igualdad y Convivencia del Departamento de Educación




2018/04/18

LAISTER ARTE...


Agur esateko memento honetan, sentsazio kontrajarri ugariak datozkit, poza, tristura, nekea, itxaropena, lasaitasuna, hutsunea… Faltan botako zaituztet…  Hortaz, hobe “Laister arte” kontsolagarriagoa da…
Abesti batekin agurtu behar banaiz hauxe aukeratzen dut… Melodiagatik… Eta bestalde ahalduntze prozesuetarako ezinhobea dela deritzodalako…
Ahalduntze prozesuetarako, olerki – abesti bat aukeratu beharko banu, gure bihotzeko TXORIA TXORI! Joxean Artze idatzitako letrari, Mikel Laboak musika jarri zion. Nozbait guztiok abestutako kanta… 
 


Artzek 25 urte zituen, olerki hau idatzi zuenean.
Askatasuna, jabetza, domeinu eta persona eta animaliekiko begiruneari buruzkoa.
Pertsona bat maite dugunean (edo animalia), ezbai batean gaude, pertsona lotu eta bere jabe izan, kaiolan dagoen txoria bezala, edo pertsona den moduko maitatu, eta bere izateko era natural horretan maitatu eta errespetatu, alde egin nahi badu, urruntzen utziz. ​

Aurreko olerki eta metaforarekin jarraituz Glaukoma taldearen Gure kaiola abestia ere oso aproposa dela deritzot, patriarkatua desikasten hasteko, kritika egokia… abesti batek utzi ahal duen sakontasunarekin…

Ikastaro honetan IKT-ekin ere maitemindu naiz, nire hurrengo erronka… Eta Goazen- eko lagunak entzunak banituen ere, haien abestien berri ez nuen, aurkikuntza pozgarria!! Gaur egungo gazteek entzun ditzazketen letra batzuk gutxienez mezu egokiak daramatzate, gure jendarteko neskak ahaldundu daitezen eta mutilek eredu berriei eutsi ahal izateko.

 

HEZKIDETZAN ESKU HARTZEN lagungarria eta oso baliogarria dela deritzot, diskurtso propioa eratzen joateko, autokritika eginez… desiskasten …gauza berriak ikasten, egungo sistema kolokan jarriz, patriarkatuaren sakonera agerian uzten, umore onez eta asko garela jakinda, indarberritzailea... Lan egin behar da, ikasturtea gogorra izan da… baina pena merezi izan du. ANIMATU!!

Tutoretza lanetarako erabilgarria egin zait, Azaroak 25 eta Martxoak 8rako batez ere. Pertsonalki, berziklapen profesionala egiteko lanabesa izan da ere… (IKT-ak,errubrikak, txantilioiak…)

 
Hemendik aurrera bloggeko jarraitzailea izango naiz… Etorkizunerako nire lotura… Ikastarokideak irakurtzea plazer Itzela izan da, eta idatzitakoekin pitin bat gehiago ezagutu ahal izan ditut… Baina batez ere, bide luze honetako bidelagun paregabeak izan dira. Heuren hausnarketekin ikasteko aukera ezinhobea izan dut.

Orain arte gure nondik norakoak irakurri badituzu, interesa piztea lortu badugu… jakin ezazue, FEMINISMOA eta BERDINTASUNAREN zistadak oso kutsakorrak direla…


 


Nik txiri txiri, nire lan hezkidetzailearekin jarraituko dut. Hezitzaile hezkidetzailea naizen aldetik, nire esku hartzeek, ikutu hori izango dute beti. Eta nagoen lekuan nagoela, hortxe azalduko naiz irmo eta tinko BERDINTASUNAREKIKO konpromezua eta militantzia lehenesten.