2019/03/25

Baina zer da tratu ona?



Tratu onen gaian, bi gako garrantzitsu nabarmendu nahiko nituzke kartel hauetan. Batetik harreman osasungarriak edukitzeko, behar beharrezkoa ikusten dudala, nork bere buruan sinetsi eta auto-estimu ona edukitzea harreman parekideak garatzeko, hori bai boterekeriak eta harrokeriak saihestuz. Bigarren kartelean, saltzen dizkiguten gorputz perfektuen estereotipoen aurrean gure gorputzak onartu eta maitatzeak, hobeto sentitzen lagunduko digu eta ondorioz hobeto harremanduko gara gainontzeko pertsonekin.



Iazko sarreren artean, Goreti Eskalzaren “Tratu onak” lana nabarmenduko nuke, eskaintzen digun gaiaren laburpenagatik, gogoeta eta baliabideengatik. Tartean aipatzen du, sarritan harremanetan kanpora begira gaudela eta ez dugula behar bezain beste gure barrura begiratzen. Guztiz bat egiten dut gogoeta honekin, gure barruko emozio, bizipen eta ideiek inguruarekin dugun harremanaren kalitatean, berebiziko garrantzia dutelako. Bigarren gogoetan, pertsonak eta zaintza bizitzako helburuen erdigunean jarri nahi izateak, egungo Hezkuntza sistemarekin talka egiten duela dio “sistemak, emaitzetan oinarritutako ikasteko modua lehenesten du eta exijentziek eta kontrolak pertsonaren dimentsio osoa galtzea” dakarrelako. Kurrikulumeko gaitegia eta presioa gero eta handiagoa da ikasle eta irakasleen gainean, pertsona izaten erakutsi beharrean, gaitegi luzea ematea delako erronka ikastetxeetan eta Hezkuntzako buruzagien artean.

DBHko 4. mailako ikasleekin, irakurgaian proposatu duzuen Marian Morenoren  hamabostaldi bateko erronka” lanketa oso egokia iruditu zait, bizitza erreal eta zaintzarekin duen lotura estuagatik, estereotipoak gainditzeko duen balioagatik eta etxeko lanak balorizatzen hasteko lehen urrats praktikoa izan daitekeelako. Marian Morenok ikasleek familiarentzako afari baten prestaketa osoa egitea proposatzen du eta eskolan diziplina desberdinen artean landu ondoren, familiarekin uztartzen da lanaren amaiera. Askotan eskolan egiten diren ekimenak, eskola barrukoak bezala geratzen dira baina ekimen honekin, ikasleek eta batez ere mutilak zaintza lanari beste balore bat ematen hastea daukate.
Batxilergoan, gurasoen artean zaintza lanetan ematen diren bereizkeriak ikusteko, Mujeres Imperfectas taldeak prestatu duen Dena ez dago barne galdetegia, oso ondo dago. Modu erraz batean eurotan balorizatzen du, batez ere emakumeak ezkutuan eta ordainik gabe egiten dituzten zaintza lanak. Galdetegi hau, irakasleen artean sentsibilizazio moduan ere erabil daiteke. Bestetik, umeekin edo zaintza lanetan egiten diren lan guztiak ez dutela balio bera ere ikus arazten da, zeren egia da, gero eta gizon gehiago ari garela modu korrespontsal batean zainketa lanak gure gain ere hartzen, baina oraindik hartzen ditugun ardurak txikiagoak dira, nahiz eta batzuk ordu kopuruan berdintzen ari. Honen harira Onintza Irureta Azkunek Argian artikulu interesgarria idatzi zuen: Parkean umeekin jolastea baino gehiago da zaintza” .
Erronken artean, gaur egun, hezkuntza sistema hezkidetzailearen ardatz nagusienetariko bat harremanak era parekidean eraikitzeko eta ikasleek elkarbizitza positibo bat garatu ahal izateko konpetentziak eskuratu ditzaten laguntzea da, eta horretarako ezinbestekoa da:
·  Eskolako kide guztiak bere identitatearekin eta gorputzarekin gustora egotea.
·  Maila guztietan dominazio-mendekotasun ereduak gainditzea: sexu-genero, kultura, maila sozio-ekonomikoa, aukera sexuala, ezaugarri fisiko-psikikoak.... Aniztasuna balore positibotzat onartuz eta garatuz.
·  Nork bere buruarekin eta ingurunearekin harreman positiboak izatea.
·  Bake eta indarkeri-ezaren kultura sustatzea.

·   Maitasunezko harremanetan, errespetuan eta tratu onetan oinarritzen erakustea, maitasun erromantikoa gaindituz eta bestelako maitasun eredu osasuntsu berriak sortuz.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina