2019/12/20

Errepresentazioa eta denboraren erabileraren inguruan hausnartzen


Hona hemen aste honetako akrostikoa: DENBORA



Aurreko edizioetako aukeratu dudan posta hau da: DESERAIKIZ BERRERAIKITZEN: Egin lekua, eman denbora. Kale izenen oso deskribapen literarioa eta hausnarketa  erakargarri egin duelako. Bestalde, emakumeen erreprezentazioari buruzko galdera asko planteatzen dituelako:
“Zein izen du gure ikastetxeak? Zein jolas, ipuin, liburu, baliabide ditut ikasgelan? Nola antolatzen dugu jolas garaia? Gure ikastetxeko irakasleok zein eredu errepresentatzen ditugu? Zein adibide jartzen ditugu? Zein dira ikastetxeko garbitzaileak? Zergatik atezaina izenez ezagutzen dugu baina garbitzaileei, garbitzen duten emakumeak deitzen diegu? Zeini eskaintzen diegu denbora gehiago? Zein denbora baloratzen dugu gehiago? Ekar ditzagun ikasgelara, egin dezaiegun lekua eta ezagutu dezagun euren lana. Egin lekua eta eman denbora. Herriko kale izendegia ikasi badugu, goazen hezkidetzaren ikuspuntutik hau kritikatzera eta ikasleekin honetarako aldaketak proposatzera. Bada zer egin, bada nondik hasi, beraz, ekin norbere iraultzari, iraultza txiki askok ekarriko baitute aldaketa.”
Sentsibilizaziorako patio buruzko bideo hau proposatzen dizuet:

Era berean, ikastetxe batean patio eraldatu nahi izanez gero, hona hemen erreferentzi on bat prozesua bideratzeko: Alba González Castellví; Verónica Guix; Anna Carreras; La transformación de los patios escolares: una propuesta desde la coeducación CoeducAcció. ICE; Universidad Autónoma de Barcelona en Aula 255 | Octubre 2016 | pp.67-72 https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:IZIewId9_fsJ:https://consejoescolar.educacion.navarra.es/web1/wp-content/uploads/2016/10/908.pdf+&cd=1&hl=eu&ct=clnk&gl=es&client=firefox-b-d
  
Erronkei dagokienez, Amparo Tomeren hitzak (1) ekarri nahiko nituzke:


“Qué objetivos deseamos conseguir:
1.) Qué tanto niñas como niños puedan ocupar todas las zonas del espacio tanto las más valoradas como las periféricas. Eliminar las jerarquías de poder.

2.) Qué toda la comunidad escolar valore por igual los juegos rápidos, los lentos, los exploratorios, los de mesa… No se trata de prohibir, se trata de equilibrar. Si un juego es dominante y valorado, no debemos prohibirlo sino alternarlo con otros juegos. Si en una escuela se regulan los juegos de pelota, ya en si mismo comporta cambios. La participación del alumnado en los cambios es imprescindible por muchas razones, a) por hacerles responsables del uso de los espacios, b) porque puedan elaborar criterios sobre la bondad de la diversidad de juegos, c) para que aprendan de la bondad de jugar niñas y niños juntos y en igualdad, d) el patio se convierte en un espacio de aprendizaje y de relación ideal para establecer vínculos afectivos, e) preguntar al alumnado cada año, en qué mejorarían el patio, que lo diseñen, que lo valoren y que lo realicen.”




(1)AMPARO TOMÉ GONZÁLEZ  ESTRATEGIAS PARA ELABORAR PROYECTOS COEDUCATIVOS EN LAS ESCUELAS  NAHIKO! 2017-2019  IV. JARDUNALDIA (2018-09-25)


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina