2019/12/20

Errepresentazioa eta denboraren erabileraren inguruan hausnartzen


Hona hemen aste honetako akrostikoa: DENBORA



Aurreko edizioetako aukeratu dudan posta hau da: DESERAIKIZ BERRERAIKITZEN: Egin lekua, eman denbora. Kale izenen oso deskribapen literarioa eta hausnarketa  erakargarri egin duelako. Bestalde, emakumeen erreprezentazioari buruzko galdera asko planteatzen dituelako:
“Zein izen du gure ikastetxeak? Zein jolas, ipuin, liburu, baliabide ditut ikasgelan? Nola antolatzen dugu jolas garaia? Gure ikastetxeko irakasleok zein eredu errepresentatzen ditugu? Zein adibide jartzen ditugu? Zein dira ikastetxeko garbitzaileak? Zergatik atezaina izenez ezagutzen dugu baina garbitzaileei, garbitzen duten emakumeak deitzen diegu? Zeini eskaintzen diegu denbora gehiago? Zein denbora baloratzen dugu gehiago? Ekar ditzagun ikasgelara, egin dezaiegun lekua eta ezagutu dezagun euren lana. Egin lekua eta eman denbora. Herriko kale izendegia ikasi badugu, goazen hezkidetzaren ikuspuntutik hau kritikatzera eta ikasleekin honetarako aldaketak proposatzera. Bada zer egin, bada nondik hasi, beraz, ekin norbere iraultzari, iraultza txiki askok ekarriko baitute aldaketa.”
Sentsibilizaziorako patio buruzko bideo hau proposatzen dizuet:

Era berean, ikastetxe batean patio eraldatu nahi izanez gero, hona hemen erreferentzi on bat prozesua bideratzeko: Alba GonzĆ”lez CastellvĆ­; VerĆ³nica Guix; Anna Carreras; La transformaciĆ³n de los patios escolares: una propuesta desde la coeducaciĆ³n CoeducAcciĆ³. ICE; Universidad AutĆ³noma de Barcelona en Aula 255 | Octubre 2016 | pp.67-72 https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:IZIewId9_fsJ:https://consejoescolar.educacion.navarra.es/web1/wp-content/uploads/2016/10/908.pdf+&cd=1&hl=eu&ct=clnk&gl=es&client=firefox-b-d
  
Erronkei dagokienez, Amparo Tomeren hitzak (1) ekarri nahiko nituzke:


“QuĆ© objetivos deseamos conseguir:
1.) QuƩ tanto niƱas como niƱos puedan ocupar todas las zonas del espacio tanto las mƔs valoradas como las perifƩricas. Eliminar las jerarquƭas de poder.

2.) QuĆ© toda la comunidad escolar valore por igual los juegos rĆ”pidos, los lentos, los exploratorios, los de mesa… No se trata de prohibir, se trata de equilibrar. Si un juego es dominante y valorado, no debemos prohibirlo sino alternarlo con otros juegos. Si en una escuela se regulan los juegos de pelota, ya en si mismo comporta cambios. La participaciĆ³n del alumnado en los cambios es imprescindible por muchas razones, a) por hacerles responsables del uso de los espacios, b) porque puedan elaborar criterios sobre la bondad de la diversidad de juegos, c) para que aprendan de la bondad de jugar niƱas y niƱos juntos y en igualdad, d) el patio se convierte en un espacio de aprendizaje y de relaciĆ³n ideal para establecer vĆ­nculos afectivos, e) preguntar al alumnado cada aƱo, en quĆ© mejorarĆ­an el patio, que lo diseƱen, que lo valoren y que lo realicen.”




(1)AMPARO TOMƉ GONZƁLEZ  ESTRATEGIAS PARA ELABORAR PROYECTOS COEDUCATIVOS EN LAS ESCUELAS  NAHIKO! 2017-2019  IV. JARDUNALDIA (2018-09-25)


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