Hona hemen
aste honetako akrostikoa: DENBORA
Aurreko
edizioetako aukeratu dudan posta hau da: DESERAIKIZ BERRERAIKITZEN: Egin lekua,
eman denbora. Kale izenen oso deskribapen literarioa eta hausnarketa erakargarri egin duelako. Bestalde, emakumeen
erreprezentazioari buruzko galdera asko planteatzen dituelako:
“Zein izen
du gure ikastetxeak? Zein jolas, ipuin, liburu, baliabide ditut ikasgelan? Nola
antolatzen dugu jolas garaia? Gure ikastetxeko irakasleok zein eredu
errepresentatzen ditugu? Zein adibide jartzen ditugu? Zein dira ikastetxeko garbitzaileak?
Zergatik atezaina izenez ezagutzen dugu baina garbitzaileei, garbitzen duten
emakumeak deitzen diegu? Zeini eskaintzen diegu denbora gehiago? Zein denbora
baloratzen dugu gehiago? Ekar ditzagun ikasgelara, egin dezaiegun lekua eta
ezagutu dezagun euren lana. Egin lekua eta eman denbora. Herriko kale izendegia
ikasi badugu, goazen hezkidetzaren ikuspuntutik hau kritikatzera eta ikasleekin
honetarako aldaketak proposatzera. Bada zer egin, bada nondik hasi, beraz, ekin
norbere iraultzari, iraultza txiki askok ekarriko baitute aldaketa.”
Sentsibilizaziorako patio buruzko bideo
hau proposatzen dizuet:
Era berean, ikastetxe batean patio
eraldatu nahi izanez gero, hona hemen erreferentzi on bat prozesua bideratzeko:
Alba GonzĆ”lez CastellvĆ; VerĆ³nica Guix; Anna Carreras; La transformaciĆ³n de los
patios escolares: una propuesta desde la coeducaciĆ³n CoeducAcciĆ³. ICE; Universidad
AutĆ³noma de Barcelona en Aula 255 | Octubre 2016 | pp.67-72 https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:IZIewId9_fsJ:https://consejoescolar.educacion.navarra.es/web1/wp-content/uploads/2016/10/908.pdf+&cd=1&hl=eu&ct=clnk&gl=es&client=firefox-b-d
Erronkei dagokienez, Amparo Tomeren
hitzak (1) ekarri nahiko nituzke:
“QuĆ© objetivos deseamos conseguir:
1.) QuƩ tanto niƱas como niƱos puedan ocupar
todas las zonas del espacio tanto las mƔs valoradas como las perifƩricas.
Eliminar las jerarquĆas de poder.
2.) QuƩ toda la comunidad escolar valore por
igual los juegos rĆ”pidos, los lentos, los exploratorios, los de mesa… No se
trata de prohibir, se trata de equilibrar. Si un juego es dominante y valorado,
no debemos prohibirlo sino alternarlo con otros juegos. Si en una escuela se
regulan los juegos de pelota, ya en si mismo comporta cambios. La participaciĆ³n
del alumnado en los cambios es imprescindible por muchas razones, a) por
hacerles responsables del uso de los espacios, b) porque puedan elaborar
criterios sobre la bondad de la diversidad de juegos, c) para que aprendan de
la bondad de jugar niƱas y niƱos juntos y en igualdad, d) el patio se convierte
en un espacio de aprendizaje y de relaciĆ³n ideal para establecer vĆnculos afectivos,
e) preguntar al alumnado cada aƱo, en quĆ© mejorarĆan el patio, que lo diseƱen,
que lo valoren y que lo realicen.”
(1)AMPARO
TOMĆ GONZĆLEZ ESTRATEGIAS PARA ELABORAR
PROYECTOS COEDUCATIVOS EN LAS ESCUELAS NAHIKO!
2017-2019 IV. JARDUNALDIA (2018-09-25)
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina