Gomendatu nahi dudan posta: http://hezkeh0506.blogspot.com/2019/01/espazioak-eta-denborak-bizigarri-egiten.html. Eskaera anitza egiten baitu, ikuspegi zabala eta aberatsa eta baliabide asko aukarzten dituelako.
Nire akronimoa:
Twiter honetan agertzen den ekimena oso eraginkorra eta potentea iruditzen zait.
Ekimen hau ere, oso interesgarria iruditu zait: Sindikatuen arteko Konfederazioa: emakumeen erakundeak egindako egutegia "Emakumeen denbora, Emakumeak denboran" 2019, Emakume esploratzaileak eta abenturazaleak, non agertzen dira emakumeak denboran zehar, baesploratzaileak eta abenturazaleak ere.
Hauek dira hezkidetzaren zutabeak:
1.- Pentsamendu kritikoa sexismoaren aurrean.
2. Hizkuntzaren eta irudien erabilera ez-sexista.
3. Emakumeen jakintza eta haien ekarpen sozial eta historikoa integratzea.
4. Gatazkak modu baketsuan eraldatzea, hezkidetzako bizikidetza-proiektuekin.
5. Autonomia pertsonala eta independentzia ekonomikoa.
6. Ikastetxeko espazioak eta eskolaz kanpoko jarduerak eta jarduera osagarriak.
7. Berdintasunean oinarritutako hezkuntza afektiboa eta sexuala.
8. Emakumeen aurkako indarkeria prebenitzea eta horren aurrean jardutea
Hezkidetzako II Planean, 6. zutabean agertzen zaigu "Ikastetxeko espazioak eta eskolaz kanpoko jarduerak eta jarduera osagarriak." eta hemen daukagu erronka handiena hezitzaile bezala.
6. ESPAZIOAK IKASTETXEAN ETA ESKOLAZ KANPOKO JARDUERAK ETA JARDUERA OSAGARRIAK
HAUR HEZKUNTZA
Ikastetxeetako espazioak, batez ere jolastokikoak, historikoki mutilek hartu izan dituzte baloi
bidezko lehia-jolasetarako —batez ere futbolean aritzeko—; hartara, ikastetxeko mutil gutxiengo
batek okupatu ditu espazio horiek.
Ikastetxeetan, beste mota bateko jolastokien proiektu arrakastatsuak daude, eta behar-beharrezkoa
izango da hezkidetza-jolastokien estrategia horiek nabarmentzea: lehia-jolasak ezabatzea eta
lankidetza-jolasak egitea; kantxaren erabilera orokorra proposatzea, neskek zein mutilek jolas-
garaian jarduerak egin ahal izan ditzaten; solaserako zonak planifikatzea; taldean atseden
hartzekoak; lasaitasunez paseatzeko lekuak; harremanetarako lekuak; mahai-jokoetan aritzeko le-
kuak. Oro har, zementu gutxiago eta natura gehiago.
Era berean, eskolaz kanpoko jarduerak edo jarduera osagarriak planifikatu beharko dira, neskek
zein mutilek jarduerak partekatu ahal izan ditzaten, kanpoan utzita historikoki emakumeak
diskriminatzen dituzten kirolekin lotzen den guztia, edo neskak txiki-txikitatik hipersexualizatuta
dauden ikuskizunekin lotzen den guztia. Hori dela eta, eskola-jaialdiak, inauterietako mozorroak eta
abar berraztertu beharko dira, ekintza horien bidez ere berdintasunaren alde eta estereotipoen
aurka lan egin dadin.
LEHEN HEZKUNTZA
Ikastetxeetako espazioak, batez ere jolastokikoak, historikoki mutilek hartu izan dituzte baloi
bidezko lehia-jolasetarako —batez ere futbolean aritzeko—; hartara, ikastetxeko mutil gutxiengo
batek okupatu ditu espazio horiek.
Ikastetxeetan, beste mota bateko jolastokien proiektu arrakastatsuak daude, eta behar-beharrezkoa
izango da hezkidetza-jolastokien estrategia horiek nabarmentzea: lehia-jolasak ezabatzea eta
lankidetza-jolasak egitea; kantxaren erabilera orokorra proposatzea, neskek zein mutilek jolas-
garaian jarduerak egin ahal izan ditzaten; solaserako zonak planifikatzea; taldean atseden hartzekoak; lasaitasunez paseatzeko lekuak; harremanetarako lekuak; mahai-jokoetan aritzeko
lekuak. Oro har, zementu gutxiago eta natura gehiago.
Era berean, eskolaz kanpoko jarduerak edo jarduera osagarriak planifikatu beharko dira, neskek zein
mutilek jarduerak partekatu ahal izan ditzaten, kanpoan utzita historikoki emakumeak diskriminatzen
dituzten kirolekin lotzen den guztia, edo neskak txiki-txikitatik hipersexualizatuta dauden ikuskizu-
nekin lotzen den guztia.Hori dela eta, eskola-jaialdiak, inauterietako mozorroak eta abar berraztertu
beharko dira, ekintza horien bidez ere berdintasunaren alde eta estereotipoen aurka lan egin dadin.
BIGARREN HEZKUNTZA
Ikastetxeetako espazioak, batez ere jolastokikoak, historikoki mutilek hartu izan dituzte baloi
bidezko lehia-jolasetarako —batez ere futbolean aritzeko—; hartara, ikastetxeko mutil gutxiengo
batek okupatu ditu espazio horiek.
Ikastetxeetan, beste mota bateko jolastokien proiektu arrakastatsuak daude, eta behar-beharrezkoa
izango da hezkidetza-jolastokien estrategia horiek nabarmentzea: lehia-jolasak ezabatzea eta
lankidetza-jolasak egitea; kantxaren erabilera orokorra proposatzea, neskek zein mutilek jolas-
garaian jarduerak egin ahal izan ditzaten; solaserako zonak planifikatzea; taldean atseden
hartzekoak; lasaitasunez paseatzeko lekuak; harremanetarako lekuak; mahai-jokoetan aritzeko
lekuak. Oro har, zementu gutxiago eta natura gehiago.
Era berean, eskolaz kanpoko jarduerak edo jarduera osagarriak planifikatu beharko dira, neskek
zein mutilek jarduerak partekatu ahal izan ditzaten, kanpoan utzita historikoki emakumeak
diskriminatzen dituzten kirolekin lotzen den guztia, edo neskak txiki-txikitatik hipersexualizatuta
dauden ikuskizunekin lotzen den guztia. Hori dela eta, eskola-jaialdiak, inauterietako mozorroak eta
abar berraztertu beharko dira, ekintza horien bidez ere berdintasunaren alde eta estereotipoen
aurka lan egin dadin.
Azkenik bideo interesgarri bat: nola mugitzen gara emakumeok espazio publikoetan? Hausnarketa egiteko benetan.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina