2019/12/21

Non gaude hirietan eta herrietan?




Aukeratu dudan aurreko elm post edizioaren izenburua errepresentazioa da. Horren arrazoia da gustatu zaidala egin duen akronimoa, bai eta aukeratu dituen aipuen irudiak, gaiari buruzko gogoeta eta sentsibilizazioari buruzko artikulua ere. Oroitzen naiz berarekin Noam Chomskyren azken hitzorduan, non itxaropenaz hitz egiten duen. Itxaropenik ez badago, ez dago lanik egin beharrik.


Sentsibilizaziorako egokia iruditzen zait "y calle pa cuando" bideoa; izan ere, Kadizko herri bateko kale guztien errepasoa egiten du, non argi ikusten den kaleen izen guztiak gizonenak bakarrik direla eta ez dela emakume bakar bat ere agertzen. Gainera, sentsibilizazioa egiteko modu dibertigarria da, oso musika itsaskorra aukeratzen baitu, letra matxistarekin bada ere, eta aldarrikapen bihurtzen du.

Nire akrostiko da:


II. Hezkidetza Planean oso ondo islatzen da 6. zutabean, non ikastetxeko espazioak eta eskolaz kanpoko jarduerak eta jarduera osagarriak aipatzen baitira, eta 3. zutabean, berriz, emakumeen jakintza eta haien ekarpena. Planean oso ondo islatzen den bezala: ikastetxeak esparru hori lantzen ari dira, eta dagoeneko beste eskola-patio mota batzuetako proiektu arrakastatsuak daude; horietan, jarduerak eta espazioen banaketa berdintasunezko harremanak errazteko eta horiek modu ekitatiboagoan erabiltzeko diseinatuta daude, baina, hala ere, hezkidetza-espazioak ahalbidetuko dituzten estrategiak ezartzen jarraitu behar da. Era berean, eskolaz kanpoko jarduerak eta jarduera osagarriak planifikatu egin beharko lirateke, neska-mutilek berdintasunez partekatu ahal izan ditzaten.
Baina argi dago oraindik asko falta zaigula egiteko, bai hezkuntzaren arloan, bai arlo sozialean. Gai hau lantzeko moduetako bat gizartean jokatzeko modu berdin-berdinen erreferente maskulinoak zein femeninoak ematea da. Hona hemen adibide horietako bat:
Rosalia

Jay Buruchel



iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina