Hezkidetzan Esku Hartzen
Alde batetik indarkeria ikasten dela argi dago. Hona hemen bideo famatu bat erakusten duenak nola ikasten den.
Baina emakumeen kontrako indarkeria ere ikasten da.
"Aurkitu dugu oso adin txikian dauden haurrek -gizarte liberalenetatik hasi eta kontserbatzaileenetara bitartean- laster barneratzen dutela neskatoak kalteberak direla eta mutikoak indartsuak eta independenteak direla dioen mitoa", adierazi du Robert Blum ikerketa zuzendari eta Johns Hopkins Unibertsitatean finkatuta dagoenak. "Hori da txikiaren edo txikiaren inguruan bizi den pertsona, lankide, irakasle, zaintzaile (...) bakoitzeko indartuz joan den mezua". Ikertzaileek ikusi zuten ondorioak bat zetozela aurreko lanetakoekin; izan ere, "Nerabezaroan, mundua umeentzat zabaltzen da eta neskentzat uzkurtzen da".
It Begins at Ten: How Gender Expectations Shape Early Adolescence Around the World izeneko analisiak azaltzen du genero-itxaropenak nola eraikitzen diren nerabezaroan, 10-14 urte bitartekoetan, eta nola heltzen diren nerabezarora, munduko herrialde ezberdinetan haurrak diren argi izanda, bai aberatsenetan, bai pobreenetan. Osasun mentalean eta fisikoan duen arriskua ere egiaztatu zuten adituek.
Ondorioak azken lau urteetan 450 neraberi eta haien guraso eta zaintzaileri egindako elkarrizketetatik atera dira: Bolivia, Belgika, Burkina Faso, Txina, Kongoko Errepublika Demokratikoa, Ekuador, Egipto, India, Kenya, Malawi, Nigeria, Eskozia, Hegoafrika, Estatu Batuak eta Vietnam.
Elkarrizketen arabera, munduan zehar, neskatoak eta mutikoak oso txikitatik daude lotuta genero-murrizketei, eta horiek ondorio larriak izan ditzakete beren bizitzan, eta okerragoak dira neskatoengan. "Horiek" babestean "oinarritutako estereotipo femeninoek" ahulago "bihurtzen dituzte, haiek zaintzeko nahia nabarmenduz eta arauak hausten dituztenean fisikoki zigortuz", diote adituek. Horren ondorioz, eskola-uzte handiagoa izaten dute, neskatoekin ezkontzen dira, haurdunaldi goiztiarrak izaten dituzte, GIBaz edo sexu-transmisiozko beste gaixotasun batzuez kutsatzen dira. Haurrak, Shanghai eta New Delhi bezalako hirietan, esaterako, "Etxetik gainbegiratu gabe irtetera animatzen dituzte; neskei, berriz, etxean geratu eta etxeko lanak egin behar dituzte". Bi hirietako neska eta mutilek lotsa eta jipoien berri eman zieten marra gurutzatu nahi zutenei.
Hiri guztietan bat izan ezik, Edinburgon (Eskozia), mutikoek zein neskatoek argi zuten mutila zela edozein harremanetan ekimena hartu behar zuena. Eskenatoki guztietan, neskek etengabe adierazi zuten itxura fisikoa eta haien gorputzak zirela haien aktibo giltzarriak.
"Beharrezkoa da osasun eta gizarte arloko esku-hartzeak birpentsatzea, adingabeek 15 urte edo gehiago dituztenean egiten direnak, eta lehenago egiten hastea", gaineratu du Blumek. "Nerabeen osasun-arriskuak 11 urterekin ezarritako genero-rolek eragiten dituzte askotan", gaineratu du Kristin Mmarik, irakasle elkartuak eta ikerketaren egile nagusiak. "Ikusten dugu herrialde askok milioika dolar gastatzen dituztela 15 urtera arte hasten ez diren osasun programetan, eta uste dugu ziurrenik oso berandu izango dela horietan alde handia markatu ahal izateko", gaineratu du testu berean adituak.
"Hainbat ikerketari esker dakigu, eta gure esperientzia propioagatik, genero desberdintasunei buruzko arauak alda daitezkeela, baina horrek gazteen eta haien ingurukoen ardura hartuko duten esku-hartze planak eskatzen ditu", diote egileek. Blumek ukatu egiten du munduko hainbat lekutan genero estereotipoak kulturaren parte direla dioen argudioa, eta horregatik, mugiezinak. "Genero estereotipo oso zurrunetan murgilduta jarraitzen dugu; adibidez, Ameriketako Estatu Batuetako lekuetan eta Europako zati batzuetan, gauzak asko aldatzen baino ez dira hasi azken hamarkadetan. Aldaketak eman daitezke, baina borondate politikoa eta hainbat esku-hartze behar dira ", gaineratu du. "Eta adin goiztiar batean genero-desberdintasunei buruzko mitoak irakasteak etorkizunean arazo kaltegarriak izatera eraman ditzakeela jakiteak".
Infografia honetan erraz ikus daiteke nola dagoen izkutatuta genero indarkeria:
Gomendatzen dudan Post-a hauxe da:
Hainbeste material desberdinak proposatzen dituelako azterketa sakon bat egiteko, erraza irakurtzen da, eta planteatzen dituen erronkak oso aproposak direlako:
- Estereotipoak desikasi behar ditugu.
- Genero-indarkeria detektatzeko tresnak eman.
- Eredu positiboak eman.
- Maitasunaren kontzeptua erromantizismoren mitotik aldendu.
- Curriculuma eta erabiltzen ditugun materialak aztertu: estereotipoak baztertuz, hizkuntza egokia erabiliz, emakume zein gizonen adibide zein irudi orekatuak erabiliz...
- Familiarekin lan egin.
- Heziketa afektibo-sexuala.
Zurekin guztiz ados Rosana, prestakuntza honentan sakontzen joan hala guztiz argi geratu zait, lehen ere banuen ere Genero Indarkeria ikasi eta belaunaldiz belaunaldi trasnmititzen dela, jasotako datu eta hainbat ikerketek ere horixe baieztatzen dute, ondorioz ikasitakoa desikastea beharrezkoa izango da, horretarako egoeran identifikatu, izena jarri, berdintasuneko harremanak eraiki beharko ditugu, jendarte guztiak inplikatuz, eta konplizeak bilatuz. Eskerrik asko zure ekarpen interegarriarengatik.
ErantzunEzabatu