Aste honetan landutako gaiekin aukera izan dut hizkuntzaren erabilerak
hezkidetzan duen eta izan dezakeen eragina ikusteko.
hezkidetzan duen eta izan dezakeen eragina ikusteko.
Hizkuntzaren bitartez balioak transmititu eta errealitatea izendatzen
eta interpretatzen ikasten dugu, beraz erabiltzen dugun hizkuntza, eta hizkuntzaren erabilera behatu eta aztertu behar dugu.
Bide batez, garbi ikusi dut egunerokoan bai etxean, kalean nahiz ikastetxean
asko dugula egiteke, oso ohikoak ditugun hizkuntza ohiturak nahiz irudiak ,
pixkanaka hezkidetzaileagoak izan daitezen.
asko dugula egiteke, oso ohikoak ditugun hizkuntza ohiturak nahiz irudiak ,
pixkanaka hezkidetzaileagoak izan daitezen.
Horretarako, Euskararen erabilera ez sexistaren gida hau proposatuko nuke
dut:
dut:
Bertako testu zati bat hartuz: hizkuntzak sexistak izan daitezke? Hizkuntza batzuk
beste batzuk baino sexistagoak dira? ….
beste batzuk baino sexistagoak dira? ….
……..Hiztunak, beraz, adierazteko modua aukeratu ahal du eta erabilera egokia
egin dezake; hizkuntzak ez du desegoki adieraztera behartzen.
egin dezake; hizkuntzak ez du desegoki adieraztera behartzen.
Ideia berarekin lotu nahi dut aukeratu dudan iazko posta ere: Patricia Oregiren
ZER DA ZURE USTEZ SEXISTA? HIZKUNTZA ALA ERABILERA? ; egindako
ekarpen aberatsengatik eta tartean bere esteka batean topatu dudan
Jesus Marìa Garcìa Saenz hizkuntzalariak dioena ekarri nahi izan dut gogora: “ hizkuntzaren erabilera ez-sexistatik politikoki zuzena den hizkuntzara pasatu behar gara eta sexismoaren aferarekin batera, arrazismoa, klasismoa eta homofobia bezalako tratamendu diskriminatzaileak ere deuseztatu behar ditugu gure hizkuntzatik” Berarekin bat bainator hizkuntzak mundua aldatzeko duen indarra ikusarazten baitu. Hizkuntzaren erabilera nolakoa halako mundua osatuko dugu.
ZER DA ZURE USTEZ SEXISTA? HIZKUNTZA ALA ERABILERA? ; egindako
ekarpen aberatsengatik eta tartean bere esteka batean topatu dudan
Jesus Marìa Garcìa Saenz hizkuntzalariak dioena ekarri nahi izan dut gogora: “ hizkuntzaren erabilera ez-sexistatik politikoki zuzena den hizkuntzara pasatu behar gara eta sexismoaren aferarekin batera, arrazismoa, klasismoa eta homofobia bezalako tratamendu diskriminatzaileak ere deuseztatu behar ditugu gure hizkuntzatik” Berarekin bat bainator hizkuntzak mundua aldatzeko duen indarra ikusarazten baitu. Hizkuntzaren erabilera nolakoa halako mundua osatuko dugu.
SEXISMOTIK HARATAGO: HIZKERA INKLUSIBOA
Hau guztia ikastetxean/jendartean lantzeko erronkak nire ustez honakok
dira:
dira:
- Gure elkarrizketak BEHATU eta AZTERTU, egunerokoan erabiltzen dudan
hizkuntza sexista da? - Hizkuntza nola erabiltzen dugun HAUSNARTU, kritikotasuna.
- Erabiltzen ditugun hitzak, hiztegia ZAINDU, hizkera inklusiboa ez
baztertzailea. - Hizkuntza ERABILERA ohiturak ALDATU, inoiz ez da berandu gizartea
beharrean jendartea erabiltzen hasteko adibidez. - Txikienen, gazteagoen nahiz aldamenekoen EREDU IZAN.
- IRUDIAK ere ZAINDU.
Erronka hauek lantzeko erabilgarria izan daitekeelakoan beste gida bat:
Bukatzeko atzo Alaia Martinek Gipuzkoako Bertsolari Txapelketan botatako
bertsoak aipatu nahiko nituzke Askotan agertzen duzu zure iritzia publikoki:
zure jarduna dela eta zure kontrako pintadak agertu dira.
bertsoak aipatu nahiko nituzke Askotan agertzen duzu zure iritzia publikoki:
zure jarduna dela eta zure kontrako pintadak agertu dira.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina