Arratsalde on, aste hau bereziki luzea egin zait, gauza gehiegi buruan eta asti gutxiegi guztiari aurre egiteko, baina tira gaur argitasun gehiago sartu zait leihotik euria barra barra egin arren. #Hezkidetzailea
https://hezkeh0506.blogspot.com/2019/10/ziberaktibatu-zaitez-2.html
Dudik gabe Hezkidetzaren gakoetaz hitz egiten hasiz gero konpetentzia eta balioak mahai gainean ezarri behar ditugu M.J Urruzolak aipatzen duen gisa.
Pikara Magazinek "Hezkidetza ezagutza feministak hezkuntzan egindako ekarpena da, generoen eraikuntza zalantzan jarriz"
Helburua; Mekanizko baztertzaileak pixkanaka desagertzea da, eskolaren egitura formalean ez ezik, hezkuntza ideologian eta praktikan ere bai.
Hau da hezkidetzaren alde egitea neska eta mutilen garapena integralaren alde egitea da?
Nire buruari egiten diodan galdera hauxe da:
Egun gure eskoletatik egiten ahal dugu hezkidetzaren alde?
Nire urtetako eskarmentuaren arabera (hainbat ikastetxetan ibilia HH, LH, DBH, L-H...), egin egiten da, baina ez egin genezakeen guztia, nik Jarrera Jokabide "estereotipo" eta batez ere CURRICULUM IZKUTUAREKIN aldaketa beharrarekin geratzen naiz.Niretzat esku hartzea maila honetan behar beharrezkoa da.
Wikipedia: Definizioa " Se llama currículo oculto a aquellos aprendizajes que son incorporados por los estudiantes aunque dichos aspectos no figuren en el currículo oficial. Según las circunstancias y las personas en contacto con los estudiantes dichos contenidos pueden o no, ser "enseñados" con intención expresa.1 Cualquier entorno, incluso actividades sociales y recreacionales tradicionales, pueden brindar aprendizajes no buscados ya que el aprendizaje se vincula no solo a las escuelas sino también a las experiencias por las que pasa una persona (sean estas escolares o no).1
"Eskolan era esplizituan eta ez intentzionalean ikasten dena ikasleak honen transmisioaz konturatzen ez direlarik"
Erreferente, ikuspegi berria: jarrera eta jokabide buruzko estereotipoak abolitu nahi ditu, pentsaera heteropatriarkalean jarraituz.
Pedagogia Feministaren hezkuntza eredua:
- Pertsonen autonomia.
- Jabekuntzarako prestaketa bermatzen duena.
- Hiritartasunaren sentsibilitate kritikoa, parte hartze feminista lortzeko.
Indarkeria matxistari dagokionean, genero kontzientzia sustatzen eta lantzen jarraitu behar dugu etxeetatik hasi, irakas komunitateetan jarraitu eta gizarte osoan zabaldu, guk bereziki kontzientzia eta sentsibilizazioa sustatu behar dugu, ez dugu haztu behar hezitzaile gisa (nire ustetan irakasle guztiak hezitzaile gara), eredu garenez bereziki hezkidetzaren betaurreko eta begirada izan behar dugu.
https://youtu.be/iaQYCyOMIJ8 Gaztetxoekin eta beraien harremaen inguruko sentsibilizaio bideoa.
Ikastetxeetan ere dagoenenko hainbat programa eta agitasmo badaude abian, hauetariko bat Ausarten Kluba da, 2018an HIKHASIK publikatu zuen artikulu interesgarri hau, ikastetxe ezberdinei animatzeko aurrera egitera bizikidetza mailan.
2018-10-24
‘NI AUSARTA NAIZ, BABESTU EGINGO DITUT LAGUNAK ETA HORI EZ DUTELA MEREZI ESANGO DUT’. ‘ZERBAIT EZ BAZAIT
GUSTATZEN, ESAN EGINGO DIZUT’. ‘EZ, BETI DA EZ’. ‘NIK ONDO TRATATZEN DUT ONDO TRATATZEN NAUENA’. ‘HITZA ERABILTZEN DUGU, EZ ESKUA’. HORRELAKO ESALDI SAKONAK ENTZUN DAITEZKE GASTEIZKO SANSOMENDI IKASTETXEKO NESKA-MUTILEN AHOTIK. AUSARTEN KLUBEKO PARTAIDE DIRA DENAK ETA EUREN ARTEKO ELKARBIZITZA HOBETZEKO TRESNATZAT DUTE.
GUSTATZEN, ESAN EGINGO DIZUT’. ‘EZ, BETI DA EZ’. ‘NIK ONDO TRATATZEN DUT ONDO TRATATZEN NAUENA’. ‘HITZA ERABILTZEN DUGU, EZ ESKUA’. HORRELAKO ESALDI SAKONAK ENTZUN DAITEZKE GASTEIZKO SANSOMENDI IKASTETXEKO NESKA-MUTILEN AHOTIK. AUSARTEN KLUBEKO PARTAIDE DIRA DENAK ETA EUREN ARTEKO ELKARBIZITZA HOBETZEKO TRESNATZAT DUTE.
http://www.hikhasi.eus/Albistegia/20181024/Sansomendi_ikastetxeko_Ausarten_Kluba
Arratsalde on bat opa dizuet denoi,
Aurrera¡¡¡¡