2020/01/25

BAIIIIIIIIIIIIIIIIIII ORIENTAZIO HEZKIDETZAILEARI baiiiiiiii

BAIIIIIIIIIIIIIIIIIII ORIENTAZIO HEZKIDETZAILEARI baiiiiiiii   AUKERA AKADEMIKO LIBREA SUSTATZEARI.




Hainbat datu interesgarri neska-emakume, mutil-gizonen arteko gradu aukeraketaren inguruan.


ESTUDIO SOBRE LAS DESIGUALDADES DE GÉNERO EN LOS SECTORES DE MEDIA Y ALTA TECNOLOGÍA: Una visión desde las empresas (2018)

https://tomillo.org/wp-content/uploads/2018/12/Estudio-desigualdades-genero-sectores-mediayalta-tec_Informe-final.pdf


Hauxe nik aukeratutako posta, garrantzitsua iruditu zait lehenengo Orientazio inguruan haur eskoletako hezitzaileen lana oso garrantzitsua dela iruditzen zaidalako, zenbaitetan guk geuk, ez badugu behar bezala baloratzen, bestetik berriz hezkuntzako langile eta eragile bezala adi egon behar dugula momentu oro azpimarratzen duelako hezkidetzaz haurren  hezkuntza ibilbide hasieratik bustitzea, haur, familia, auzoa, hau da, komunitate osoa, oinarrizkoa delako.

https://hezkeh0506.blogspot.com/2019/01/orientazioa.html


Bideo interesgarria benetan, stem zientzia eta teknologia inguruan "Emakumeak Stem disziplinetan". Marta Macho EHU-ko irakaslea eta 2016an Emakunde saria jaso zuenarena.

Gaur bertan egunkari batetan ateratako artikulua Noticias de Gipuzkoa 2020-01-24
https://www.noticiasdegipuzkoa.eus/actualidad/sociedad/2020/01/25/presencia-femenina-sube-12-rama/1010621.html

%12a igo dela nesken artean industria alorreko aukeraketa nesken artean, berri baikorra dela esaten du, bestalde ere Lanbide Heziketako ikasketak burutzen dituztenen artean lana topatzearen portzentaia "Duala" aukeratzen dutenen artean oso handia dela. Gogoratzen du ere osasun eta zerbitzu arloa nesken aukeraketa mutilezkoena bana altuagoa dela oraindik apur bat txikitzen ari bada ere bien arteko aldea.

Tutoretza eta orientazio planifikazio hezkidetzailerako aspektu hauek kontuan hartu ditugula ziurtatu eta egiaztatuko dugu:

- Emakumeen gaituadunak balioan jarri.
- Emakume eta gizonen errepresentazio orekatua sustatu eremu publiko zein pribatuan.
- Afektibitatearen heziketari garrantzia eman, bereziki mutilei.
- Elkar ardura eta zaintza ardatz eskola, etxea, aisialdi eta jendartean.
- Identitate eta bizitza eredu anitzak eskaini genero esteotipatuak gainditzen dituzten ereduak.
- Lanbiderako orientazioan ez aurkeztu irudi estereotipatuak.
- Lanbidea izatearen zentralitatea baztertu, emakumeen enplegua 2. mailakoa izatea.
- Hikuntza hezkidetzailea erabili eta gure komunikazio estiloa zabaldu.
- Metodologian nesken autonomia eta parte hartze parekidea bultzatu.

Amaitzeko esaldi esanguratsu hau,

“Ez izan zalantzarik, konprometiturik eta etengabe diharduen  herritar talde bakar batek  mundua aldatzeko ahalmena dauka” Margaret Mead 

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina